    From: Ronin <r...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KUP przy umowie na napisanie programu komputerowego
    Date: Wed, 05 Jan 2005 02:18:15 +0100

    > Jeżeli DG i VAT, to wystawiasz fakturę, stawka 22% (chyba, że
    > sprzedajesz za granicę).

    Jestes pewien? Celowo napisalem, ze chodzi o napisanie programu dla 1
    odbiorcy i przeniesienie na niego autorskich praw majatkowych.

    W nowej ustawie o VAT, z 11 marca 2004, w dodatku 3 (Wykaz towarow i
    uslug objetych stawka VAT 7%), na s. 11, w punkcie 162. widnieje pozycja:

    "Uslugi tworcow i artystow wykonawcow w rozumieniu przepisow ustawy o
    prawie autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariow
    za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do
    artystycznego wykonania"

    Czyzby programista prowadzacy DG (bo tylko takich dotyczy VAT) i piszacy
    na umowe o dzielo program komputerowy, nie byl w swietle ustawy o prawie
    autorskim "tworca"?

    > http://www.google.pl/groups?hl=pl&lr=&threadm=cra1og
    %242qv%241%40fargo.cgs.pl

    > (wystarczyło przejrzeć ostatnio dyskutowane wątki)

    Przejrzalem. Niestety tam nie ma odpowiedzi na moje pytanie.

    > Na początek naucz się szukać w archiwum grupy, np.
    > http://www.google.pl/advanced_group_search?q=oprogra
    mowanie+group:pl.soc.prawo.podatki

    Dziekuje za uwagi. Ale robie to regularnie, zanim zadam jakies pytanie.
    Naprawde. Czasem linkow jest po prostu tak duzo, a odpowiedz tak
    sprzeczne, ze trzeba zadac pytanie na nowo.