  • 1. Data: 2005-07-28 16:21:04
    Temat: KUP przy umowie o dzieło
    Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa>

    Mam pytanie: czy przy wypłacaniu wynagrodzenia z tytułu umowy o dzieło,
    kosztem uzyskania przychodów dla zamawiającego dzieło jest kwota brutto
    (wynagrodzenie wykonawcy netto + odprowadzana zaliczka na PIT), czy netto
    (wyłącznie wynagrodzenie wykonawcy netto)?

    Paweł

  • 2. Data: 2005-07-28 22:39:10
    Temat: Re: KUP przy umowie o dzieło
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od niezbecki -----###
> [...]
    > (wynagrodzenie wykonawcy netto + odprowadzana zaliczka na PIT), czy netto
    > (wyłącznie wynagrodzenie wykonawcy netto)?

    żadne z ww.

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2005-07-28 22:41:08
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

> [...]
    > (wynagrodzenie wykonawcy netto + odprowadzana zaliczka na PIT), czy netto
    > (wyłącznie wynagrodzenie wykonawcy netto)?

    poprzednio nie doczytałem - brutto oczywiście

  • 4. Data: 2005-07-29 08:19:50
    Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa>

    Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości
    > ###----- w odpowiedzi na list od niezbecki -----###
    >
    > poprzednio nie doczytałem - brutto oczywiście

    a kiedy uznaje się te koszty?

    1/ całość w miesiącu, w którym otrzymuje się rozliczenie od wykonawcy
    (bezpośrednio po zakończeniu wykonywania dzieła)?
    2/ całość w miesiącu następnym, w którym wypłaca się wykonawcy wynagrodzenie
    netto (jeżeli jest to kilka tygodni po wykonaniu dzieła)?
    3/ część w miesiącu, w którym wypłaca się wykonawcy wynagrodzenie netto, a
    część w miesiącu następnym, kiedy odprowadza się zaliczkę na PIT?

    paff

  • 5. Data: 2005-07-29 09:06:59
    Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa>

    Użytkownik "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

> [...]
    > 3/ część w miesiącu, w którym wypłaca się wykonawcy wynagrodzenie netto, a
    > część w miesiącu następnym, kiedy odprowadza się zaliczkę na PIT?

    aha, dodam jeszcze, że nie prowadzimy pełnej księgowości, tylko KPiR

    p.

  • 6. Data: 2005-07-30 13:34:18
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od niezbecki -----###
    > a kiedy uznaje się te koszty?

    zalezy czy się rozliczasz memoriałowo czy księgowo

  • 7. Data: 2005-07-30 14:15:07
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > ###----- w odpowiedzi na list od niezbecki -----###
    >
    > zalezy czy się rozliczasz memoriałowo czy księgowo
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > hADeSik
    Oj chiba nie koniecznie-podaj podstawę prawną lub sprostuj.

    Pzdr-Kriss

  • 8. Data: 2005-07-30 15:22:40
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Kriss -----###

    > Oj chiba nie koniecznie-podaj podstawę prawną lub sprostuj.

    o ile pamietam art. 22 ust. 4 i 6 ustawy pdof.

  • 9. Data: 2005-07-30 15:24:49
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Kriss -----###

    > Oj chiba nie koniecznie-podaj podstawę prawną lub sprostuj.

    memoriałowo czy kasowo miało być - to chyba przez ten upał ;-)

  • 10. Data: 2005-08-01 05:56:37
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    > ###----- w odpowiedzi na list od Kriss -----###

    > memoriałowo czy kasowo miało być - to chyba przez ten upał ;-)

    A jednak sprostowanie:
    Niezależne od tego czy się rozlicza memoriałowo czy kasowy wynagrodzenia z
    tyt. umów cywilno-prawnych, zgodnie z przywołanym przez ciebie artykułem,
    ujmuje się w podatkowe KUP wyłącnzie w miesiącu wypłaty (czyli KASOWO).

    --
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]