  • 1. Data: 2005-07-28 11:24:45
    Temat: faktura elektroniczna po 14 lipca 2005
    Od: "Bombardier" <b...@y...com>

    Witam

    czy ktoś może więcej wie na temat
    rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 Dz U. .Nr 133, poz.
    1119 w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej
    chodzi mi o certyfikat kwalifikowany

    jak to ma wygladac gdzie ten certyfikat zdobyc?

    dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2005-07-28 12:54:19
    Temat: Re: faktura elektroniczna po 14 lipca 2005
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Bombardier" <b...@y...com> wrote in message
> [...]
    > chodzi mi o certyfikat kwalifikowany
    >
    > jak to ma wygladac gdzie ten certyfikat zdobyc?

    W Polsce wystawiaja je cztery Centra Autoryzacji
    adresy punktów rejestracji masz pod
    1. Unizeto : http://www.certyfikat.pl/?page=pr
    2. KIR http://www.kir.pl/certyfikacja_kluczy/siec_sprzedazy
    .html
    3. SIGNET : http://www.signet.pl/info/punkty_rejestracji.html
    4. Sigillum : http://www.sigillum.pl/index.php?d=15&aid=2

    Wyglada to jak karta elektroniczna kryptograficzna (z chipem), czytnik i
    kompakt z oprogramowaniem. W przypadku Unizeto dodatkowo jest to kluczyk na
    USB. Koszt z grubsza okolo 500 zl brutto (róznie bywa dla poszczególnych
    centrów) .Waznosc zwykle rok, odnowienie o wiele taniej.

    Vizvary Istvan
    http://www.cryptigo.com

  • 3. Data: 2005-07-28 14:05:01
    Od: "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl>

    > Wyglada to jak karta elektroniczna kryptograficzna (z chipem), czytnik i
    > kompakt z oprogramowaniem. W przypadku Unizeto dodatkowo jest to kluczyk
    > na USB.

    Tzn. że nadal nie można wysylac faktur e-mailem jeżeli nie posiada się tego
    co powyżej?

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2005-07-28 14:16:29
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl> wrote in message

    > Tzn. ze nadal nie mozna wysylac faktur e-mailem jezeli nie posiada sie
    > tego co powyzej?

    Ale to zupelnie inna kwestia!
    Faktury wyslac emailem zapewnie mozna (nie moge dopytac sie znajomych z
    czego to wynika) ale wydruk faktury musza wpiac w segregator i wystawca i
    odbiorca.
    W przypadku e-faktury wazny jest wlasciwie sposób archiwizacji (ze nie musi
    byc drukowany) ale to wtedy musza byc to faktury podpisane cyfrowo. Zreszta
    rozporzadzenie jest miedzy innymi o "sposobie przechowywania".

    Vizvary Istvan
    http://www.cryptigo.com

  • 5. Data: 2005-07-28 19:12:15
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Vizvary II Istvan (news:dcapbu$6q7$1@news.onet.pl)
    Napisał(a):
    > Ale to zupelnie inna kwestia!
    > Faktury wyslac emailem zapewnie mozna (nie moge dopytac sie znajomych z
    > czego to wynika) ale wydruk faktury musza wpiac w segregator i wystawca i
    > odbiorca.

    Zawsze można było pod pewnymi warunkami. Dostawa rozlicza się pseudo
    e-fakturami, a i tak na koniec miesiąca dostaje jedną zbiorczą w papierku.
    Wszystko kończyło się i tak na papierze.

> [...]
    > musi byc drukowany) ale to wtedy musza byc to faktury podpisane
    > cyfrowo. Zreszta rozporzadzenie jest miedzy innymi o "sposobie

    Zgadza się, o ile odbiorca ma pewną dowolność przechowywania, o tyle nadawca
    musi przechować i archiwizować dokładnie w takiej formie jak nadał.

    Oczywiście w całym procesie (jak było powiedziane) kluczowy jest podpis
    elektroniczny weryfikowany przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu. Zestaw
    karta kryptograficzna+czytnik+certyfikat kwalifikowany+ certyfikat
    zwykły+soft w www.sigillum.pl dostaniesz za 349 złociszy. Jeśli któryś z
    komponentów sam sobie zapewniasz, może wyjść taniej (fajoskie są czytniki
    CardMana na PCMCIA - dużo wygodniejsze i szybsze). Dzisiaj widziałem
    zajefany system obiegu dokumentacji elektronicznej z zaimplementowaną siecią
    neuronową uczącą się rozpoznawać dokumenty, czy to F-ra czy siakieś inne, i
    odpowiednio je kwalifikować. Oczywiście wykorzystywano tam podpisy przy
    pomocy: zwykłego certa, zaawansowany podpis, kwalifikowany podpis - na skalę
    europejską..

    Pozdr.
    Robert