  • 1. Data: 2005-07-28 22:28:13
    Temat: Kiedy wazna jest FV ?
    Od: "de.facto" <http://%77%77%77%2E%74%69%6E%79%2E%70%6C/hg4n>

    Witam,

    Mianowicie mamy taką hipotetyczną sytuacje. Wysyłamy przypadkowej
    firmie, z którą nie jestesmy związani zadną umową fakturę. Aktualnie
    taką fakturę można wysłac drogą elektroniczna, zatem na oryginale
    nie będzie podpisu odbiorcy. Tudzież tradycyjnym listem sam oryginał,
    analogicznie również nie bedzie podpisu obierającego fakturę.

    Co ma zrobic odbiorca takiego dokumentu, poza wystawieniem oczu ?

    Zmierzam do tego, kiedy odbiorca FV, jest obligatoryjnie zmuszony
    do jej zaplaty.

    PS. Faktura dotyczy hipotetycznej sytuacji, bez dodatkowych umow
    pisanych pomiedzy stronami, a jedynie np. ustne oświadczenie
    woli.

    r_

  • 2. Data: 2005-07-28 22:37:42
    Temat: Re: Kiedy wazna jest FV ?
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od de.facto -----###
    > Co ma zrobic odbiorca takiego dokumentu, poza wystawieniem oczu ?

    z pewną taką nieśmiałością umieścić rzeczony dokument w koszu

    > Zmierzam do tego, kiedy odbiorca FV, jest obligatoryjnie zmuszony
    > do jej zaplaty.

    w piątek 13. jak w grudniu będzie wiosna na biegunie zachodnim

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2005-07-28 23:12:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    de.facto napisał(a):

> [...]
    > analogicznie również nie bedzie podpisu obierającego fakturę.
    >

    > Co ma zrobic odbiorca takiego dokumentu, poza wystawieniem oczu ?

    istotne jest, czy towar/usługa został(a) dostarczony/wykonana ORAZ czy
    było to zamówione przez odbiorcę. Jeżeli nie, to w najlepszym razie
    możemy taką fakturę odesłać nadawcy (w przypływie dobrego humoru i
    wysokiego poziomu kultury osobistej ;-)

    > PS. Faktura dotyczy hipotetycznej sytuacji, bez dodatkowych umow
    > pisanych pomiedzy stronami, a jedynie np. ustne oświadczenie
    > woli.

    Czyli coś było? Ustna umowa jest tak samo ważna (z wyjątkami szczegółowo
    opisanymi w aktach prawnych) jak pisemna z milionem pieczątek. Co
    najwyżej może być "pewien" problem z udokumentowaniem tego faktu.

    M.

  • 4. Data: 2005-07-29 00:26:13
    Od: "de.facto" <http://%77%77%77%2E%74%69%6E%79%2E%70%6C/hg4n>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    [...]

    Dziekuje Ci Maćku, za wyjaśnienia. Natomiast intryguje mnie jeszcze
    taka teza, obiło sie o uszy, że powiedzmy wymagalność zapłaty była by
    miedzy innymi wówczas, kiedy to druga strona wrzuciła by sobie tę
    "zadziwiającą" fakture w koszty.

    Co Ty na to ?
    Cały czas rozmawiamy o wykonywaniu usług, nie sprzedaży.

    r_

  • 5. Data: 2005-07-29 05:47:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    de.facto napisał(a):

> [...]
    > taka teza, obiło sie o uszy, że powiedzmy wymagalność zapłaty była by
    > miedzy innymi wówczas, kiedy to druga strona wrzuciła by sobie tę

    Zdecydowanie się zgadzam z ta tezą ;-) Druga strona SAMA uznaje, że
    rzeczoną usługe wykonano w celu związanym z JEJ działalnością gospodarczą.

    M.

  • 6. Data: 2005-07-29 06:05:25
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek"

> [...]
    > było to zamówione przez odbiorcę. Jeżeli nie, to w najlepszym razie
    > możemy taką fakturę odesłać nadawcy (w przypływie dobrego humoru i

    wlasnie - to jedna z moich ostatnio spornych spraw z tp sa - usluga
    niezamowiona, niewykonana, brak umowy, niedostarczone faktury na wymyslona
    kwote - a jednak jest zaleglosc i chca zeby im zaplacic (tzn w koncu
    wymyslili kto ma im zaplacic, bo na poczatku tylko probowali znalezc
    glupiego i znalezli...) - i co wtedy?:-)
    wiem sad - ja chetnie pojde do sadu jesli mnie pozwa, ale oni maja inna
    taktyke - wylaczyli nam telefon:-) potem wlaczyli, ale teraz strasza firma
    windykacyjna - i jest ubaw po pachy, tylko ze nie dla nas:-(

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 7. Data: 2005-07-29 06:46:16
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    de.facto <http://%77%77%77%2E%74%69%6E%79%2E%70%6C/hg4n> wrote:
    > PS. Faktura dotyczy hipotetycznej sytuacji, bez dodatkowych umow
    > pisanych pomiedzy stronami, a jedynie np. ustne oświadczenie
    > woli.

    Faktura dokumentuje jakąś sprzedaż. Jeśli sprzedaży nie było, to jest tylko
    świstkiem papieru. Jeśli sprzedaż była, a nabywca twierdzi, że nie, to
    sprzedawcy przydałoby się pisemne potwierdzenie odbioru towaru lub wykonania
    usługi. Jeśli takowego nie ma, to problem ma przede wszystkim sprzedawca.

    P.

  • 8. Data: 2005-07-29 06:50:01
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Zdecydowanie się zgadzam z ta tezą ;-) Druga strona SAMA uznaje, że
    > rzeczoną usługe wykonano w celu związanym z JEJ działalnością gospodarczą.

    Czy w ramach postępowania w sądzie sprzedawca będzie mógł zajrzeć do
    dokumentacji księgowej nabywcy w poszukiwaniu dowodów? Bo tu są niby dwie
    oddzielne sprawy - jeśli nabywca wrzucił sobie w koszty, to dla
    kontrolującego go US jest istotne, żeby była to faktura za faktycznie
    wykonaną usługę (i na dokładkę - związaną z prowadzoną działalnością). I
    faktycznie 'wrzucenie w koszty' jest przyznaniem się przed US do odbioru
    usługi/towaru. Ale czy sprzedawca będzie miał dostęp do takiego dowodu?

    P.

  • 9. Data: 2005-07-29 07:11:25
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > usługi. Je?li takowego nie ma, to problem ma przede wszystkim sprzedawca.

    ROTFL ... powiedz to np. w TP SA ... i to szybko zanim ci telefon
    wyłączą ;)

  • 10. Data: 2005-07-29 07:46:29
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > ROTFL ... powiedz to np. w TP SA ... i to szybko zanim ci telefon
    > wyłączą ;)

    masz telefon bez umowy?

    M.