  • 1. Data: 2005-07-28 14:32:14
    Temat: bonifikaty mieszkań
    Od: "stef" <s...@w...pl>

    Witam
    Mam pytanie odnośnie wykupu mieszkania z bonifikatą.
    Czy do opłat notarialnych brane są pod uwagę wartości szacunkowe
    mieszkania - rynkowe? Czy tylko cena lokalu po uwzględnieniu pomniejszenia?
    Czy również jest brana do cennika opłat ułamkowa wartość części działki
    przynależnej do lokalu? W kalulatorze wychodzi mi
    zupełnie co innego niż to co podała mi Pani w administracji.
    Mnie wychodzi dużo więcej prawie 3.900,- a Pani 1.500,-
    Skąd ta róznica?
    Mnóstwo pytań, na które zupełnie nie znam odpowiedzi.
    Bardzo proszę o pomoc, będę wdzięczna za wszelką podpowiedź.

    Pozdrawiam
    Stef

  • 2. Data: 2005-08-01 19:10:29
    Temat: Re: bonifikaty mieszkań
    Od: "Iwa" <I...@j...pl>

    Użytkownik "stef" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mnóstwo pytań, na które zupełnie nie znam odpowiedzi.
    > Bardzo proszę o pomoc, będę wdzięczna za wszelką podpowiedź.

    Pewnie chodzi o opłty od ccp

    Iwa

  • 3. Data: 2005-08-01 19:40:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jul 2005, stef wrote:

    > Witam
    > Mam pytanie odnośnie wykupu mieszkania z bonifikatą.
    > Czy do opłat notarialnych brane są pod uwagę wartości szacunkowe
    > mieszkania - rynkowe?

    Do podatków (też kasuje notariusz !) rynkowe.
    Jak notarialne to już nie pamiętam...

    > Czy tylko cena lokalu po uwzględnieniu pomniejszenia?
    > Czy również jest brana do cennika opłat ułamkowa wartość części działki
    > przynależnej do lokalu?

    A o który ułamek chodzi ?
    Mamy np. grunt wart 24 000 zł przypadający na 8 mieszkań
    oraz 80% bonifikaty przy zakupie.
    O ile wiem na grunt bonifikaty nie ma - więc od całej kwoty
    a nie 20% wartości rynkowej, ale w częsci przypadającej na
    udział w działce, czyli 12,5% rzeczonej ceny, czyli 3000 zł.
    O to szło ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota w zarządzie własnym)