  • 11. Data: 2005-08-01 08:58:09
    Temat: Re: KUP przy umowie o dzieło
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości

    > A jednak sprostowanie:
    > Niezależne od tego czy się rozlicza memoriałowo czy kasowy wynagrodzenia z
    > tyt. umów cywilno-prawnych,  zgodnie z przywołanym przez ciebie artykułem,
    > ujmuje się w podatkowe KUP wyłącnzie w miesiącu wypłaty (czyli KASOWO).
    >
    > --
    > <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    > Pozdrawiam
    > MB
    BINGO-PZDR-KRISS

  • 12. Data: 2005-08-01 19:03:47
    Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa>

    Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tyt. umów cywilno-prawnych, zgodnie z przywołanym przez ciebie artykułem,
    > ujmuje się w podatkowe KUP wyłącnzie w miesiącu wypłaty (czyli KASOWO).

    Czyli w kwocie brutto w miesiącu wypłaty wynagrodzenia netto?
    (mimo, że zaliczka na PIT od tych umów będzie odprowadzana w następnym
    miesiącu)

    Paff

  • 13. Data: 2005-08-01 19:52:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Aug 2005, niezbecki wrote:

    > Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał
    [...]
    > Czyli w kwocie brutto w miesiącu wypłaty wynagrodzenia netto?

    ...wszystko na to wskazuje... :)

    > (mimo, że zaliczka na PIT od tych umów będzie odprowadzana w następnym
    > miesiącu)

    A bo to jest sprawa podejścia.
    W momencie wypłaty wynagrodzenia (netto) wypłacając deklaruje
    się wypłatę brutto - i pieniądze na składki ZUS (o ile występują)
    oraz podatki *nie są już wypłacającego*.
    To są pieniądze *podatnika* które na jego rachunek (jako płatnik)
    wpłaca się Skarbowi Państwa... do 20. następnego miesiąca.
    Ale nie ma zakazu żeby wplacić zaraz ;)
    Kwestię sporną czy w razie 'zadysponowania' kwotami pobranymi z brutta
    okradziony zostaje pracownik czy Skarb rozstrzygnięto ustanawiając
    osobną karę za ów szczególny przypadek kradzieży :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)