  • 11. Data: 2002-02-15 12:10:41
    Temat: Re: Kasa Mieszkaniowa - kolejna niespodzianka fiskusa?
    Od: "dean" <d...@p...fm>

    > (...)Okazuje sie bowiem, ze nie wszystkie z tych banków i nie we
    wszystkich
    > sytuacjach dopuszczaja
    > mozliwosc zmiany umowy o kredyt kontraktowy polegajacej na skróceniu
    okresu
    > oszczedzania w kasie
    > mieszkaniowej. Warto zauwazyc, ze najwieksza swobode w tym zakresie
    stwarza
    > kasa mieszkaniowa
    > prowadzona przez BPH, który w swoim regulaminie upowaznia posiadacza

    W umowie z pekao jest:
    $ 33 ust.4

    "Aneks do umowy,zmieniajacy okres oszczedzania moze byc podpisany:
    1) w okresie oszczedzania wynikajacymz $ 4.ust. 2 niniejszej umowy (czas
    trwania umowy), oraz w terminie do trzech miesiecy po jego zakonczeniu.
    2) nowy okres oszczedzania, okresleno powyzszym aneksem, musi stanowic
    wielokrotnosc jednego miesiaca.

    Czyli jest tez mozliwosc zmiana (skrócenie) okresu oszczedzania, poprzez
    aneks, nie lamiac warunkow umowy.

    Dean

  • 12. Data: 2002-02-15 12:46:16
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Przeczytalem caly artykulik z cytowanej przez Ciebie "Gazety Prawnej" i
    > postanowilem wierzyc jej wlasnie, a nie "Rzeczpospolitej" :-)

    Wreszcie zmobilizowałem się i wgryzłem w ten temat i popieram. Rzepa ma u
    mnie sporego minusa.

    W ustawie z dnia 21 listopada 2001 (a nie jak podaje RP 14) jest
    powiedziane, że odliczać można "poniesionych od dnia 1 stycznia 2002 r.,
    _DO_ upływu określonego przed dniem 1 stycznia 2002 r. terminu
    systematycznego gromadzenia oszczędności". Czyli IMO odliczać można, ale
    jeżeli wcześniej zechcę zrezygnować z przywileju odliczania (czyli
    skrócić umowę aneksem) to nie znalazłem zakazu.

    Matematycznie - oszczędzać mogę do daty <= ustalonej w umowie/aneksie
    podpisanym do końca 2001 a nie "=".
    Logicznie - jeżeli przedłużenie okresu oszczędzania nie wiąże się z
    brakiem możliwości odliczenia kwot wpłaconych przed datą określoną
    pierwotnie, to dlaczego skrócenie miałoby być tak karane?

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz "gdzie" go to www.google.com