  • 1. Data: 2006-02-10 07:58:28
    Temat: Kasa a sprzedaz ONLINE ?
    Od: "Ciekawski" <R...@w...pl>

    To znow ja Ciekawski.

    Ok jak juz duzo pisze o tych kasach, to niech ktos mi powie, sklep
    internetowy potrzebuje ( bedzie potrzebowal) kasse czy nie ?! Dokladniej
    powiem wplywow na konto to 99% a 1% to zaplata w dzwiach lub w kopercie.

  • 2. Data: 2006-02-10 10:17:40
    Temat: Re: Kasa a sprzedaz ONLINE ?
    Od: "Muzzy" <muzzyco#nospam#@gazeta.pl>

    Uzytkownik "Ciekawski" <R...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > internetowy potrzebuje ( bedzie potrzebowal) kasse czy nie ?! Dokladniej
    > powiem wplywow na konto to 99% a 1% to zaplata w dzwiach lub w kopercie.

    O ile wiem to ten 1 % przesadza o koniecznosci posiadania kasy, chyba ze
    obroty sa ponizej progu 20/40 tys zl.

    pozdr.
    Muzzy

  • 3. Data: 2006-02-10 10:21:39
    Od: "Ciekawski" <R...@w...pl>

    Nawet jak ten 1% to przesada moze inaczej z calasci np. 20kpln 56,67pln
    dostane w kopercie w tedy tez i do tego potrzebuje ta kase?

  • 4. Data: 2006-02-10 12:03:46
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

    > Nawet jak ten 1% to przesada moze inaczej z calasci np. 20kpln 56,67pln
    > dostane w kopercie w tedy tez i do tego potrzebuje ta kase?

    wtedy bierzesz te 56 zł, idziesz na poczte i robisz przekaz na swoje konto

  • 5. Data: 2006-02-10 17:30:19
    Od: Mariusz Kropiwnicki <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Feb 2006 08:58:28 +0100, Ciekawski napisał(a):

> [...]
    > internetowy potrzebuje ( bedzie potrzebowal) kasse czy nie ?! Dokladniej
    > powiem wplywow na konto to 99% a 1% to zaplata w dzwiach lub w kopercie.

    Co prawda od jutra może być wszystko inaczej... ale w załączniku do
    załącznika, załącznika do załącznika do ustawy jest napisane:

    Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących
    działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących
    działalność gospodarczą w formie indywidualnych gospodarstw rolnych, o
    ile łącznie zostaną spełnione następujące warunki: 1)

    1) każde świadczenie usługi dokonane przez podatnika jest dokumentowane
    fakturą, w której zawarte są m.in. dane identyfikujące odbiorcę,
    2) liczba wszystkich dokonanych operacji świadczenia usług, o których mowa
    w pkt 1, w 2004 r. nie przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców tych
    usług w tym okresie była mniejsza niż 20 2)

    --
    Mariusz Kropiwnicki
    email: s...@g...pl

  • 6. Data: 2006-02-13 07:57:13
    Od: " " <m...@g...pl>

    Glupie (chyba) pytanie: a jak nie jestem platnikiem VAT? Chyba wtedy nie
    musze?

  • 7. Data: 2006-02-13 12:06:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Feb 2006, Mariusz Kropiwnicki wrote:

> [...]
    [...]
    > Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących
    > działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących

    Sam za to kiedyś oberwałem: świadczenie USŁUG.

    Dostawa towarów nie jest w rozumieniu ustawy o VAT świadczeniem
    usług (jest osobną czynnością opodatkowaną).
    Tan sklep to chyba łazieken nie kafluje... a jak sprzedaje tylko
    kafle do łazieniek to "świadczenie usług" to nie jest :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-02-13 12:09:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Feb 2006, wrote:

    > Glupie (chyba)

    :)

    > pytanie: a jak nie jestem platnikiem VAT? Chyba wtedy nie
    > musze?

    Bycie płatnikiem VAT nie ma nic do kasy fiskalnej. Możliwe są
    wszystkie cztery kombinacje kasaxVATowiec.
    Przymus oVATowania wynika z limitu lub rodzaju sprzedaży
    *w ogóle* (jak ktoś chce złoto sprzedać to musi być VATmanem
    i już - na przykład).
    Przymus kasy dotyczy sprzedaży "ludności". Firmom można sprzedać
    za pół miliona i kasy mieć nie trzeba.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-02-15 12:18:18
    Od: "BL" <b...@p...pl>

    Użytkownik "cyklista" <1...@a...net.pl111> napisał w wiadomości

    > wtedy bierzesz te 56 zł, idziesz na poczte i robisz przekaz na swoje konto

    Nie. Ma być ZAPŁATA za pośrednictwem konta, tzn. bierzesz gościa sprzed domu
    idziesz z nim do banku lub na pocztę i każesz mu wpłacić.

    Bo inaczej trzeba mieć kasę. Limit 20/40 kpln dotyczy CALOSCI obrotów dla
    osób fiz., nie tylko tych przy drzwiach.

    Pzdr,
    BL

  • 10. Data: 2006-02-15 12:25:56
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@p...pl> napisal(a):
    > Nie. Ma by? ZAP?ATA za po?rednictwem konta, tzn. bierzesz go?cia sprzed domu
    > idziesz z nim do banku lub na poczt? i ka?esz mu wp?aci?.

    W praktyce można tę kasę wpłacić na poczcie na swój rachunek podając
    jego dane.
    --
    Samotnik