  • 1. Data: 2006-02-10 07:14:16
    Temat: Usługi TAXI i KPiR
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Podobno taksówkarze mogą prowadzić księgowość na zasadach ogólnych,
    prowadzić KPiR, ale nie mają mozliwości dokonywania odliczeń od przychodu.
    Jeden z taksówkarzy żalił się na ten przepis, podobno jest to związane z
    niską stawką podatku VAT na usługi TAXI.

    Czy rzeczywiścue tak jest? Czy może taksówkarzowi pomyliło się z ryczałtem
    ewidencjonowanym, gdzie nie ma odliczeń ?

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2006-02-10 08:05:14
    Temat: Re: Usługi TAXI i KPiR
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

> [...]
    >
    > Czy rzeczywiścue tak jest? Czy może taksówkarzowi pomyliło się z
    > ryczałtem ewidencjonowanym, gdzie nie ma odliczeń ?

    Pomyliło mu się z możliwością odliczenia VAT naliczonego.

  • 3. Data: 2006-02-10 08:30:46
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > Jeden z taksówkarzy żalił się na ten przepis, podobno jest to związane z
    > niską stawką podatku VAT na usługi TAXI.

    Sprawa wyglada tak. Sa dwie stawki VAT dla TAXI. 7% i 3%. Jesli jestes na 7%
    masz prawo odliczac VAT od zakupow, lezeli masz 3% nie masz prawa odliczac
    VAT od zakupow. Pytanie, cze jezeli wybierasz 3% VAT mozesz prowadzic KPIR.
    Wg mnie tak. Nie możesz tylko odliczac VAT od zakupow, czy ten VAT powinien
    byc kosztem. Czyli KPIR powinienes prowadzic
    - sprzedaz w cenach netto
    - zakupy w cenach brutto.

    Oczywiscie podkreslam, ze jest to moje zdanie.

    Adam

  • 4. Data: 2009-11-16 21:00:06
    Od: "gepard1000" <gepard1000@WYTNIJ_TOpoczta.onet.pl>

    Jestem taksówkarzem od 5 lat i prowadzę KPiR kasę mam ustawiona na 3$ Vat i taki też
    księguję oczywiście bez możliwości odliczeń ale przyznam że dyskusja dała mi wiele do
    myślenia czy aby dobrze to robię bo w sumie pewny nie jestem a nawet nie ma się u
    kolegów gdzie upewnić bo osobiście nie znam taksówkarza który prowadzi wogóle KPiR
    raczej wszyscy się jej boją jak ognia czy ma ktoś podobny problem ? Czy dobrze to
    robię ?