  • 11. Data: 2006-02-15 12:43:49
    Temat: Re: Kasa a sprzedaz ONLINE ?
    Od: " " <m...@g...pl>

    Czyli jak robie strony firmom i wystawiam rachunki bez VATu, to nie mam
    problemu?

  • 12. Data: 2006-02-15 12:55:32
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    BL wrote:
    > Użytkownik "cyklista" <1...@a...net.pl111> napisał w
    > wiadomości news:dshve5$qo0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie. Ma być ZAPŁATA za pośrednictwem konta, tzn. bierzesz gościa
    > sprzed domu idziesz z nim do banku lub na pocztę i każesz mu wpłacić.
    >
    > Bo inaczej trzeba mieć kasę. Limit 20/40 kpln dotyczy CALOSCI obrotów
    > dla osób fiz., nie tylko tych przy drzwiach.

    Łomatko, doliczasz opłatę manipulacyjną za przyjęcie gotówki 300 zł,
    wielkimi kulfonami w cenniku i po sprawie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 13. Data: 2006-02-15 13:14:46
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@j...com> napisal(a):

    > ?omatko, doliczasz op?at? manipulacyjn? za przyj?cie gotówki 300 z?,
    > wielkimi kulfonami w cenniku i po sprawie.

    Moim zdaniem jest to zabronione. Przedsiębiorca ma obowiązek
    przyjmować gotówkę od konsumentów. Wszelkie inne formy płatności
    stanowią w przypadku sprzedaży konsumenckiej uprzejmość sprzedawcy.
    Nie wiem czy wolno utrudniać w ten sposób podstawową formę rozliczeń.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 14. Data: 2006-02-15 14:38:59
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > stanowią w przypadku sprzedaży konsumenckiej uprzejmość sprzedawcy.
    > Nie wiem czy wolno utrudniać w ten sposób podstawową formę rozliczeń.

    TPSA nie przyjmuje gotówki od konsumentów. Jedna z największych firm w
    Polsce. Nie tylko w BOK, ale także w salonach odsyłają na pocztę.

  • 15. Data: 2006-02-15 14:56:57
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@j...com> napisal(a):

    > TPSA nie przyjmuje gotówki od konsumentów. Jedna z największych firm w
    > Polsce. Nie tylko w BOK, ale także w salonach odsyłają na pocztę.

    Po pierwsze - przyjmuje. Tyle że w siedzibie w Warszawie.

    Po drugie - sąd w Opolu orzekł, że BOKi są w tym kontekście "siedzibą"
    (jakoś to tam nazwał, nie pamiętam już) spółki i należy w nich przyjmować
    płatności, wobec czego zobowiązał spółkę do przyjmowania tam płatności
    od powoda. :)

  • 16. Data: 2006-02-15 16:14:28
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > (jakoś to tam nazwał, nie pamiętam już) spółki i należy w nich
    > przyjmować płatności, wobec czego zobowiązał spółkę do przyjmowania

    No to super, zatem ja przyjmuję od dziś gotówkę w Honolulu w kazdy pierwszy
    poniedziałek kwartału od 4.40 do 5.00 rano.

  • 17. Data: 2006-02-15 16:25:00
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@j...com> napisal(a):

    > No to super, zatem ja przyjmuję od dziś gotówkę w Honolulu w kazdy pierwszy
    > poniedziałek kwartału od 4.40 do 5.00 rano.

    A przyjmuj sobie, odechciewa mi się z tobą dyskutować.
    --
    Samotnik