  • Data: 2004-04-12 13:27:11
    Temat: Re: Kasa fiskalna koniecznie środkiem trwałym?
    Od: "MarKust71" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    news:slrnc7l3rl.rr9.samotnik@samotnia.zagle.org.pl..
    .

    > Nadal jestem ciekawy, czy źle interpretuję te przepisy.
    > --
    > Samotnik
    > www.zagle.org.pl

    Mój błąd, że zapatrzyłem się w Księgi Handlowe, Ustawę o Rachunkowości,
    zapominając, że KPiR ma swoje, ładne, rozporządzenie...

    Moja interpretacja jest następująca:

    1) Kasa fiskalna za 1000 zł netto JEST ŚRODKIEM TRWAŁYM w znaczeniu art.
    22a ustawy o PDoOF.
    2) z mocy art. 22d ustawy o PDoOF:
    A) Podatnik MOŻE nie dokonywać od takiej kasy odpisów amortyzacyjnych i
    wtedy nie wprowadza jej do ewidencji środków trwałych,
    albo
    B) Podatnik MOŻE DOKONYWAĆ od takiej kasy odpisów amortyzacyjnych i
    wtedy WPROWADZA ją do ewidencji środków trwałych,
    3) jeśli wybrano jednorazowe zaliczenie do KUP, to ze względu na wartość
    kasy tej nie ujmuje się w ewidencji wyposażenia (§ 4 pkt 2 RMF w spr.
    prowadzenia PKPiR)

    ...I nie wymagaj ode mnie wyjaśniania sprawy segregatorów :-))

    Podrawiam jeszcze raz

    Marek

    PS. Gorzej bym się czuł "zjechany" przez jakiegoś ignoranta :-))