    From: Mario <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kiedy wystawiac FV za Internet (abonament)??
    Date: Sun, 30 Jan 2005 23:32:26 +0100
    Sender: n...@o...pl@nat5.tkk.pl

    netmax wrote:
    > Slyszlaem takze ze przy "umowach ciaglych" jestem zmuszony do wystawiania FV
    > niezaleznie od tego czy byla wplata czy tez nie ...pozniej mam sie dopiero
    > martwic jak zebrac te pienadze.

    to dotyczy nie tylko umów ciągłych. Kwestia zapłacił - nie zapłacił do
    FV nic nie ma. Ma wejść ustawa o tzw. "złych długach" ale to plany.

    > Z ta Twoja interpretacja nie do konca mi pasuje:(...nie moge okreslic
    > momentu powstania zobowiazania do wystawienia FV

    To nie interpretacja to żywe prawo. tym momentem jest fakt wystawienia FV

    Art 19.4 UoVAT
    Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone
    fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie
    później jednak niż w 7. dniu, licząc od dnia wydania towaru lub
    wykonania usługi.

    > moze spojrzenie na FV
    > za telefon komorkowy cos nam rojasni sytuacje. Sytuacja jest analaogiczna.
    > - Ja tak mam za komorke w IDEI ...okres zozliczeniowy miałem od 18 do 19
    > następnego miesiąca.
    > FV dostawałem 20-21 do domu z terminem 14 dni od 18. (idea)

    tyle że w Idei płacisz za usługę już wykonaną (a więc idea miała 7 dni
    od zamknięcia okresu rozliczeniowego na wysłanie ci tej FV)

    A tobie abonenci płacą w trakcie wykonywania usługi (do 15-ego za dany
    miesiąc) więc musisz pilnować konta kto ci wpłacił i w terminie 7 dni
    wystawić mu FV, albo jeśli ci nie wpłacił najpóźniej do 7 następnego
    miesiąca wystawić.