    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kiedy wystawiac FV za Internet (abonament)??
    Date: Mon, 31 Jan 2005 09:44:57 +0100

    On Sun, 30 Jan 2005, Mario wrote:

    > + netmax wrote:
    [...]
    > + > Z ta Twoja interpretacja nie do konca mi pasuje:(...nie moge okreslic
    > + > momentu powstania zobowiazania do wystawienia FV
    > +
    > + To nie interpretacja to żywe prawo. tym momentem jest fakt wystawienia FV
    > +
    > + Art 19.4 UoVAT
    > + Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone fakturą,
    > + obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak
    > + niż w 7. dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

    A jak rozpatrzeć w świetle powyższego (ten sam art.):

    ++++
    13. Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą:
    1) upływu terminu płatności, jeżeli został on określony w umowie właściwej
    dla rozliczeń z tytułu:
    a) dostaw energii elektrycznej i cieplnej oraz gazu przewodowego,
    b) świadczenia usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych,
    z zastrzeżeniem ust. 18,
    ----

    ??
    W myśl "zasad interpretacji" ust. 13 jako późniejszy od ust. 4 jest
    "bardziej szczegółowy" czyli ma pierwszeństwo przed zapisem mniej
    szczegółowym.
    Czyli *jeśli* ma zastosowanie ust.14 punkt 2 a NIE ma zastosowania
    ust. 18 (chodzi o przedpłaty "na karty i żetony") - to NIE ma zastosowania
    ustęp 4. "Obowiązek" nie zależy od f-ry - a od "upływu terminu płatności".
    Z kolei jeśli w umowie (podpisanej) zapisano jakiś termin to dopóki
    faktura nie będzie podpisana *jako aneks* brak będzie podstaw aby
    "termin z faktury" miał moc prawną. Czyli wystawienie faktury jak
    i podanie na niej daty jest *w omawianym przypadku* bez znaczenia
    dla obowiązku podatkowego.

    Dobrze układam czy coś pominąłem ??

    > + > za telefon komorkowy cos nam rojasni sytuacje. Sytuacja jest analaogiczna.
    [...]
    > + tyle że w Idei płacisz za usługę już wykonaną (a więc idea miała 7 dni od
    > + zamknięcia okresu rozliczeniowego na wysłanie ci tej FV)

    IMHO "skutek" może być przypadkiem taki sam :) ale *przyczyna* (obowiązek
    podatkowy) to inna sprawa :)

    > + A tobie abonenci płacą w trakcie wykonywania usługi (do 15-ego za dany
    > + miesiąc) więc musisz pilnować konta kto ci wpłacił i w terminie 7 dni
    > + wystawić mu FV, albo jeśli ci nie wpłacił najpóźniej do 7 następnego miesiąca
    > + wystawić.

    ...jeśli na przelewie zaznaczono iż jest "za usługę telekomunikacyjną"
    to spróbuję postawić tezę że nie (ust. 13 jest późniejszy *również*
    od ust. 11 :) - tego "od przedpłat") i poczekam na komentarze :)
    Powiadasz że jak zapłacę TP SA albo Plusowi "za wcześnie" to oni muszą
    "pilnować konta" i VAT odprowadzić ?
    Hm...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd