  • 1. Data: 2007-01-06 12:52:39
    Temat: Kilometrówka
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    Wyjaśnijcie mi jak to jest. Używam w robocie prywatnego autka. silniczek 1,4
    wiec stawka za kilometr to 0,7846 zł.
    Przykładowo w miesiącu przejechałem 100km. W rozliczeniu podaje trasy itp
    idt podsumowanie 78,46zł do wypłaty.
    Księgowa wypłaca 78,46 - 19% = 63,55zł
    Czy potrącanie podatku dochodowego jest słuszne ?
    --
    ---==[ krzymek ]==---
    CLIO'93 1.4RT E7J + LPG

  • 2. Data: 2007-01-06 15:19:45
    Temat: Re: Kilometrówka
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

    > Przykładowo w miesiącu przejechałem 100km. W rozliczeniu podaje trasy itp
    > idt podsumowanie 78,46zł do wypłaty.
    > Księgowa wypłaca 78,46 - 19% = 63,55zł
    > Czy potrącanie podatku dochodowego jest słuszne ?
    Ja co prawda już dawno żadnej delegacji nie miałem, ale jak miałem to
    dostawałem na konto dokładnie tyle, ile wychodziło z ewidencji przejazdów.

  • 3. Data: 2007-01-06 15:48:03
    Od: quwert <q...@x...gazeta.pl>

    > Księgowa wypłaca 78,46 - 19% = 63,55zł
    > Czy potrącanie podatku dochodowego jest słuszne ?

    raczej nie w/g mojej niepełnej wiedzy, która to wiedza każe
    mi twierdzić że wiekszosc ludzi idzie na łatwizne.

    zwrot za uzytkowanie samochodu prywatnego mozna dokonywać
    na trzy sposoby:
    1.- ryczałt określiony w jakimś rozporzadzeniu
    zależny od pojemnosci skokowej silnika
    oraz terenu - gmina miasto ilość mieszkańców
    2.- pracodawca płaci Ci tyle ile on chce ale jeżeli ta kwota
    jest większa od kwoty wynikajacej z pkt.1 należy się PIT
    3.- faktyczny przebieg dokumentowany za pomocą karty drogowej
    wówczas PIT-u się nie płaci, ale tu się mogę mylić.

  • 4. Data: 2007-01-06 16:00:51
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    > 3.- faktyczny przebieg dokumentowany za pomocą karty drogowej
    > wówczas PIT-u się nie płaci, ale tu się mogę mylić.

    Na pms temat trochę bardziej rozrósł i dostalem między innymi taki link:
    http://www.pit.pl/pages/i/606.php
    http://www.vat.pl/pages/i/2460.php

    Co miesiąc daje rozliczenie gdzie byłem w jakim celu i ile przejechałem,
    czyli prowadze ewidencję przebiegu.
    Jazdy mam tylko lokalne, wiec spełniam wymagania aby nie naliczać tego
    podatku.

    Czy to wystarczy aby przekonać ksiegową ?
    --
    ---==[ krzymek ]==---
    CLIO'93 1.4RT E7J + LPG

  • 5. Data: 2007-01-06 22:08:50
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    Jeżeli załączasz kartę dorgową (wykaz przejechanej trasy i kilometrów) to
    niesłusznie;
    jeżeli nie załączasz takiego dokumentu to słusznie

  • 6. Data: 2007-01-07 12:46:21
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    > Jeżeli załączasz kartę dorgową (wykaz przejechanej trasy i kilometrów) to
    > niesłusznie;
    > jeżeli nie załączasz takiego dokumentu to słusznie

    Załączam ten wykaz (ewidencję przebiegu), zatem udam się na rozmowę do
    księgowej :)

    Czy pieniądze które dostaję za kilometrówkę powiny być w rozliczeniu rocznym
    PIT ?
    --
    ---==[ krzymek ]==---
    CLIO'93 1.4RT E7J + LPG

  • 7. Data: 2007-01-08 22:02:43
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    jeżeli dostajesz po załączeniu karty drogowej to NIE,
    jeżeli jako ryczałt (bez załączania karty drogowej) to TAK