eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKilometrówka (dlaczego nie zaglądasz, przecież może być ciekawe?) › Re: Kilometrówka (dlaczego nie zaglądasz, przecież może być ciekawe?)
    From: "Magdalena B" <mdrudausuńto@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kilometrówka (dlaczego nie zaglądasz, przecież może być ciekawe?)
    Date: Tue, 10 Oct 2006 13:54:01 +0200

    Użytkownik "Daniel Jakubowski" <d...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:eg5fls$gje$1@achot.icm.edu.pl...
> [...]
    > zakładając że kilometrówka ogranicza możliwość odliczenia VAT od wydatków
    > na części do samochodu (a są i takie interpretacje), to mam kilka
    > wątpliwości które próbowałem rozkminić przeglądając archiwum grupy, ale
    > poległem:
    > - VAT mogę rozliczyć w miesiącu zakupu lub w miesiącu następnym. Start
    > działalności wrzesień, części zakupione we wrześniu, pierwszą fakturę
    > wystawiłem w październiku, żeby pierwsza deklaracja nie poszła ze zwrotem
    > VAT to wszystkie faktury wrześniowe przesuwam na rozliczenie
    > październikowe (deklaracja do 20 listopada).

    Dlaczego przesuwasz faktury na październik? Przecież możesz wykazać w
    deklaracji VAT-7 zerowy podatek należny jeśli nie masz sprzedaży i podatek
    naliczony różny od zera. To da ci kwotę nadwyżki niekoniecznie do zwrotu -
    może być do przeniesienia. Nadwyżkę naliczonego nad należnym rozliczysz w
    deklaracji VAT-7 za październik przenosząc ją z pozycji 59 "kwota do
    przeniesienia na następny okres rozliczeniowy" deklaracji wrześniowej do
    pozycji 42 "kwota nadwyżki z poprzedniej deklaracji" w pażdzierniku.

    Wysokość możliwego do
    > odliczenia VAT za części ogranicza mi wysokość kilometrówki wrześniowej
    > czy październikowej?

    Wydatki z tytułu używania samochodu osobowego niewprowadzonego do ewidencji
    środków trwałych poneisione we wrześniu są kosztem września i w tym,
    miesiącu należy sporządzić kilometrówkę..

    > - w jaki dokładnie sposób kilometrówka ogranicza możliwość odliczenia VAT?
    > Hipotetycznie: jeśli kilometrówka za wrzesień 1000PLN, faktury wrześniowe
    > na naprawy (części+robocizna) na 1342PLN brutto, to mogę odliczyć 220PLN
    > VAT a 1000PLN wrzucić w koszty?
    TAK - agumentacja dalej
    Czy może odliczyć mogę
    > tylko 180PLN VAT, a 820PLN wrzucam w koszty?
    > - co jeśli w powyższym przykładzie wśród owych faktur na 1342PLN brutto są
    > faktury na 122 brutto za paliwo? (paliwo wrzucam w koszty w kwocie
    > brutto).
    NO WŁAŚNIE - i dlatego ja nie odliczam

    Art 88 ust 1 pkt 2 Ustawy o podatku od towarów i usług:
    Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do
    nabywanych przez podatnika towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie
    nie mogłyby być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu
    przepisów o podatku dochodowym, z wyjątkiem przypadków, gdy brak możliwości
    zaliczenia tych wydatków do kosztów uzyskania przychodów pozostaje w
    bezpośrednim związku ze zwolnieniem od podatku dochodowego;

    Jeżeli zatem kilometrówka jest niższa niż zafakturowane wydatki to VAT można
    odliczyć tylko od tej części wydatkó (na części, nie na paliwo), która jest
    KUP czyli w kilometrówce.

    Pozdrawiam
    MB