eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKilometrówka (dlaczego nie zaglądasz, przecież może być ciekawe?) › Re: Kilometrówka (dlaczego nie zaglądasz, przecież może być ciekawe?)
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kilometrówka (dlaczego nie zaglądasz, przecież może być ciekawe?)
    Date: Tue, 10 Oct 2006 22:41:47 +0200

    On Tue, 10 Oct 2006, gonia wrote:

    > podatku VAT od miesięcy ostatnich poczynając. W którymś wyroku , bardzo dawno
    > temu już, NSA stwierdził, że nie można w przypadku VAT

    Jak bardzo dawno to sprawa była dużo prostsza: w starej ustawie był
    przepis że nie wolno odliczać VAT od "wydatków które nie mogłby się stać
    kosztem uzyskania" (czy jakoś tak, nie chce mi się odszukiwać).
    Obejmowało to zarówno środki trwałe (teraz ujęte osobno) jak i wszystkie
    "limity" - bo wydatki limitowane *mogłyby* być KUP, a to że nie zmieściły
    się w limicie było uznawane za pewne ograniczenie zewnętrzne :)

    Niestety akurat tego przepisu nie ma :(
    Równie niestety IMO wyroki NSA nt. stanu prawnego przed 1.V.2004 są
    (przynajmniej w tej sprawie) nieadekwatne.
    Poproszę nie traktować niniejszego posta jako opozycji, koniungcji,
    supozycji czy dowolnej innej relacji w odniesieniu do meritum - ja
    tylko oprotestowałem samo odwołanie do starych wyroków NSA dotyczą-
    cych oceny prawnej stanu w którym był przepis, dziś już skreślony!

    pzdr, Gotfryd