    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Klasyfikacja środków trwałych
    Date: Tue, 02 Apr 2002 13:01:13 +0200

    Dnia 02-04-02 12:22, Użytkownik d...@p...onet.pl napisał:
    > Witam!
    >
    > Bardzo proszę o pomoc z zakresu "Srodków trwałych".
    > Proszę o potwierdzenie czy odpowiednio zakwalifikowałam środki trwałe do
    > odpowiedniej grupy KŚT:
    > * karta sieciowa - grupa 491
    > * monitor - grupa 491
    > * drukarka - grupa 803
    > * zestaw komputerowy (bez monitora i drukarki) - grupa 491
    > * Switch - grupa 491
    > * telefon stacjonarny oraz telefax - grupa 803
    > * meble (szafy, krzesła itp.) - grupa 808
    Grupy ok, poza drukarką, która tez zalicza się do 491 (urządzenia
    wyjścia).
    Ale generalnie nie powinieneś rozdzielać zestawu komputerowego na
    jednostke centralna, monitor, karte sieciową, drukarkę. itp. itd.
    To wszystko jest jednym zestawem kmputerowym.
    Chyba że: monitor dokupiłes bo inny sie zepsuł - wtedy wrzucasz go w
    koszty i nie nie wpisujesz do środków trwałych - po prostu wymiana
    zepsutego składnika.
    To samo z karta sieciową. Jeżeli była kupiona z komputerem, jest
    częścia zestawu, jeżeli później, to kwestia ile kosztowała. Jeżeli
    pomiędzy 1500 a 3500 to do ewidencji wyposażenia, jeżeli mniej, to po
    prostu w koszty.
    Oczywiście nikt nie zakazuje amortyzować wszystkiego, nawet podkładki
    pod mysz. Ale generalnie zestaw komputerowy powinien byc zdatny do
    użytku. Nie jest takim bez monitora, a jeżeli ma chodzić w sieci to i
    bez karty sieciowej. Wszystko co jest niezbędne do jego funkcjonowania
    należy do zestawu, nie wyliczasz tego oddzielnie.
    Co do drukarki, to sa różne opinie, ale NSA sa raczej zgodne -
    drukarka nie może działac sama i jako taka stanowi część zestawu,
    chyba że to jest np. jakis kombajn z faksem i ksero czy cos w tym stylu.
    Ale dokupując drukarkę później, możesz ja wpisac do ewidencji
    wyposażenia i dac w koszty w miesiącu zakupu.

    > Muszę dodać, że amortyzuję praktycznie wszystkie środki trwałe nawet te, które
    > nie przekraczają 3.500,00 zł.
    A - że sie niedyskretnie spytam - z jakiegoś konkretnego powodu czy
    dla bezpieczeństwa i spokojnego snu?
    > Jeżeli dokupię do zesatwu komputerowego kartę muzyczną, to czy muszę podnieść
    > wartość tego zestawu o kwotę netto karty muzycznej? Powiem szczerze, że
    > wykonuję to po raz pierwszy:( Bardzo proszę o pomoc.
    Nie musisz. Ale możesz, jeżeli bardzo chcesz :-)
    Chyba że to bardzo droga karta.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk