    From: piotrliwszic <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kombi z kratka a odliczanie VAT od czesci
    Date: Fri, 30 May 2008 02:49:51 -0700 (PDT)

    On 30 Maj, 11:17, "Mariusz"
    <M...@p...WYTNIJTOonet.pl> wrote:
    > Dzisiaj w newsPIT przeczytalem takie cos:
    >
    > "Porada dnia: Czy przysluguje odpis VAT?
    > Wpisalem samochód jako srodek trwaly, samochód ma homologacje ciezarowa (wpis w
    dowodzie rejestracyjnym, auto typu kombi). Czy moge
    > od zakupionych czesci, oleju, napraw, odpisywac VAT?
    >
    > Nie, samochód taki wymaga dodatkowego potwierdzenia spelnienia zalozen ustawy o VAT
    - poprzez dodatkowa kontrole techniczna
    > przeprowadzona przez okregowa stacje kontroli pojazdów, po której podatnik uzyska
    stosowane zaswiadczenie. Po uzyskaniu takiego
    > zaswiadczenia podatnik ma obowiazek dostarczenia swiadectwa do US - w terminie 14
    dni od jego wydania.

    > Podstawa prawna:
    > Art. 86 ust. 5
    > Ustawa o podatku od towarów i uslug z dnia 2004-03-11
    > (Dz.U. Nr 54, poz. 535 )"
    >
    > Mam kombi z kratka wpisane jako ST w DG i choc nie spelnia juz wymogów potrzebnych
    do odliczania VATu od benzyny (jak go kupowalem
    > to spelnial), to jednak VAT od wydatków na czesci, olej i takie tam, zawsze
    odliczalem. Samochód kupiony z salonu w 2000 roku jako
    > ciezarowy z homologacja.
    > Teraz juz zglupialem, nie mam zadnego "dodatkowego potwierdzenia spelnienia zalozen
    ustawy o VAT - poprzez dodatkowa kontrole
    > techniczna przeprowadzona przez okregowa stacje kontroli pojazdów". Ustawa jest z
    2004 roku, ja mam samochód w DG od 2000 roku. Czy
    > to znaczy, ze musze sie udac do okregowej stacji kontroli pojazdów, po jakis
    papierek?
    > Przeciez samochód nie spelnia juz wymogów na ciezarówke. Czy to znaczy, ze
    nieprawidlowo odliczalem VAT za naprawy i czesci? Co
    > teraz mam zrobic, przyznac sie w US?
    > Przeciez jak bede sprzedawal to auto, to musze oddac VAT, kto mi wtedy odda VAT za
    czesci i naprawy, skoro nie moge ich odliczac?

    > pzdr.
    > Mariusz

    Mam podobny problem, choć dotyczy samochodu ciężarowego( tak jest
    wbite w dowodzie rejestracyjnym).
    Od 2005 odpisuje VAT nie tylko od paliwa ale też od częstych napraw i
    części. Jestem ciekaw czy teraz samemu z siebie
    warto jest zdobyć ten papierek ze stacji diagnostycznej, która
    przecież potwierdzi to co jest wpisane do dowodu rejestracyjnego.