  • 1. Data: 2005-04-10 11:53:12
    Temat: Komputer jako ST - na fakturze w częściach
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Witam,
    jak zaksięgować środek trwały, gdy firma kupiła komputer, a na otrzymanej
    fakturze zamiast nazwy ST, wyszczególniono poszczególne części, z któych ten
    komputer się składa plus zawarte w nim programy.
    Czy mogę mimo wszystko ująć te części jako ST, który de facto firma kupiła?
    Pozdrawiam
    AM

  • 2. Data: 2005-04-10 13:37:30
    Temat: Re: Komputer jako ST - na fakturze w częściach
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "AM" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czy mogę mimo wszystko ująć te części jako ST, który de facto firma
    > kupiła?

    Części nie, ale wypisujesz dokument OT i już masz środek trwały.

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2005-04-10 21:06:57
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "AM" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Części nie, ale wypisujesz dokument OT i już masz środek trwały.

> [...]
    Środek trwały musi być kompletny i zdatny do użytku. Części sobie kupiłeś i
    komputer sam sobie złożyłeś. Dokument OT wystarczy

  • 4. Data: 2005-04-11 06:57:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Apr 2005, Jd. wrote:

> [...]
    >+ > kupiła?
    >+
    >+ Części nie, ale wypisujesz dokument OT i już masz środek trwały.

    ...pomijając sprawę programów co do których zaraz powinny pojawić
    się sprzeczne opinie ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-04-11 10:15:11
    Temat: Re: Komputer jako ST - na fakturze w cz??ciach
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik AM napisał:

    > A co do ST z własnych materiałów, to chodzi mi o zaksięgowanie na kontach.
    > Firma nie ma magazynu, wszystko wrzuca od razu w koszty. Jeśli zatem od razu
    > rozliczę zużycie materiałów, z których następnie powstanie ST, to chyba go
    > już nie amortyzuję, bo to byłoby podwójne naliczenie tych samych kosztów. A
    > może nie? Już się zakręciłam ;/

    "Środki trwałe w budowie", u mnie chyba 082.

    pzdr

    Tomek

    --------------
    Jan Pawel II 1920 - 2005
    http://link.interia.pl/f1871

  • 6. Data: 2005-04-11 10:18:50
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    > ...pomijając sprawę programów co do których zaraz powinny pojawić
    > się sprzeczne opinie ;)
    >
    > --
    hmm... np. w CDN Optima? :)

  • 7. Data: 2005-04-11 21:26:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Apr 2005, AM wrote:

    >+ Firma nie ma magazynu, wszystko wrzuca od razu w koszty. Jeśli zatem od razu
    >+ rozliczę zużycie materiałów, z których następnie powstanie ST, to chyba go
    >+ już nie amortyzuję

    :)
    Błędem jest zaliczenie wydatków na ST w KUP. IMO & AFAIK oczywiście !
    Oczywiście można to uzasadnić - jak się te same materiały ma w postaci
    towarów handlowych to można rzec że się je dopiero później *przeznaczyło*
    na budowę ST... i przeksięgować.
    Znaczy... wyksięgować z kosztów :)
    Jasnym jest iż w razie jak się za póżno wyksięguje a w międzyczasie
    pojawi się kontrola to może zadawać głupie pytania.... z czego
    ten komp leżący w kącie powstał na przykład :> !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)