    From: Wrak Tristana <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koniec roku ze stratą, przejście kwot na kolejny rok
    Date: Sun, 02 Sep 2007 13:15:52 +0200

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 2 września 2007 13:03
    (autor t...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <1...@r...googlegroups.c
    om>):

    > Witam
    >
    > Mam zamiar troszkę zainwestować w firmę, jednak pytanie: strata z
    > końca roku przechodzi na kolejny rok (KPiR)?

    Nie.

    > Oraz czy nadwyżka
    > zapłaconego podatku VAT przechodzi z grudnia na styczeń?

    Tak.

    VAT jest rozliczany miesięcznie i tyle, nie ma tam czegoś takiego jak koniec
    roku. Za to PIT jest rozliczany rocznie i miesięcznie tylko zaliczki
    odprowadzasz. To, że będziesz miał w grudniu straty, nie znaczy że
    całorocznie je będziesz miał... Więc dopiero roczne rozliczenie wykaże czy
    wyszła strata czy nie...

    Potem taką stratę możesz rozliczać przy kolejnych rocznych rozliczeniach,
    ale nie znam dokładniejszych warunków, bo ja mam ciągłą stratę :( i nie mam
    kiedy rozliczyć zeszłorocznych.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl