    From: "t...@n...pl" <s...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Konsultacja IT na rzecz firmy w USA
    Date: 25 Jan 2008 10:59:24 +0100

    > Nie ważne jaki jest odpowiednik w USA - ważne żeby efektem było jakieś
    > dzieło
    > - czyli żeby to była umowa o **z**robienie a nie o robienie.
    > I wtedy o ZUS się wogóle martwić nie musisz(w sensie że nawet dowiadywać
    > się nie musisz).
    >
    > Przykładowo - masz wykonać publikację szkoleniową, sanki, program
    > komputerowy - i rozliczany jesteś
    > za efekt końcowy - to wtedy jest umowa o dzieło.
    > Masz odbierać telefony, wyprowadzać psa itd - i rozliczany jesteś ze
    > starannego działania, a płącone masz za za godziny
> [...]

    Czy mozna troche podkrecic jasnosc i szczegolowosc wypowiedzi?

    Nie wiem czy dobrze zrozumialem twoja wypowiedz - umowe o dzielo sam sobie musze
    napisac w jezyku polskim dla urzedu skarbowego? I sam sie podpisac jako wykonawca?

    Chodzi mi zasadniczo o dwie rzeczy:

    1. Jaka forma umowy z firma w USA (jak sie u nich taka umowa nazywa)
    Nie wiem jak wyglada prawo w USA i jakie oni maja typy umow i stad nie wiem,
    ktora z ich umow bylaby dla mnie najodpowiedniejsza. Jesli zaproponuja mi kilka
    roznych typow umowy - bede musial ktoras z nich wybrac.
    I tu wlasnie chodzilo mi o konkretny przyklad, nazwe, tego typu umowy, ktory
    stosuje sie w podobnych sytuacjach. Tak jak my mamy umowy o dzielo i zlecenie -
    tak byc moze oni maja wlasne, podobne.

    2. Dokumenty potrzebne dla naszego U.S.
    Czy tu ma byc ten oryginal (w jez. ang) umowy z firma amerykanska?

    Mniej wiecej wiem czy sie rozni umowa o dzielo od umowy na zlecenie - nie o to
    mi chodzilo. Nie chodzilo mi tez o polskie wzory umow - bo nie podpisuje tego z
    polska firma tylko z USA.