  • 1. Data: 2006-07-31 12:28:50
    Temat: Konto firmowe w banku
    Od: ".....Tester....." <s...@...ca>

    czy jesli prowdze dzialalnosc gospodarcza na zasadach ogolnych
    to musze miec konto firmowe w banku czy wystraczy jak mam osobiste konto i z
    tego konta bede robil pzrelewy za faktury

    nikogo nie zatrudniam pracuje sam

  • 2. Data: 2006-07-31 13:26:38
    Temat: Re: Konto firmowe w banku
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    .....Tester..... wrote:

    > czy jesli prowdze dzialalnosc gospodarcza na zasadach ogolnych
    > to musze miec konto firmowe w banku czy wystraczy jak mam osobiste
    > konto i z tego konta bede robil pzrelewy za faktury

    Było to już wielokrotnie. Więc może archiwum.

    A tak krótko:
    1. Podstawowy problem stanowią regulaminy banków, które zabraniają
    używania konta prywatnego do rozliczeń DG. Może się to skończyć nawet
    zamknięciem konta przez bank lub odmową przyjęcia albo wykonania
    przelewu (np wtedy gdy się najbardziej śpieszysz...).
    2. Zapłata ZUS za siebie, zapłata podatku dochodowego i VAT za siebie
    są rozliczeniami osobistymi i zawsze można je wykonywać z konta
    osobistego.
    3. Teoretycznie od odsetek z konta osobistego używanego do DG należy
    płacić podwójny podatek. Raz 19% pobierane przez bank, drugi raz
    doliczając je do dochodu firmy.
    4. Należy wsakazać takie konto ZUS-owi i urzędowi skarbowemu jako
    używane w DG. I w razie zaległości w opłatach danin komornik będzie
    wiedział gdzie szukać kasy.

    <reklama>
    5. Jak na razie prowadzenie konta firmowego w mBanku jest bezpłatne.
    Przelewy ZUS i US też. Inne przelewy po 1 zł.
    </reklama>

  • 3. Data: 2006-07-31 13:30:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Jul 2006, .....Tester..... wrote:

    > czy jesli prowdze dzialalnosc gospodarcza na zasadach ogolnych
    > to musze miec konto firmowe w banku czy wystraczy jak mam osobiste konto i z
    > tego konta bede robil pzrelewy
    > za faktury
    ^^^^^^^^^^
    IMO to będzie konto "związane z DG", czyli nie powinno być "osobiste".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-07-31 13:55:12
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ^^^^^^^^^^
    > IMO to będzie konto "związane z DG", czyli nie powinno być "osobiste".

    Jednakoz azaliz skoro moge uzywac komputera prywatnego, to i konta
    prywatnego moge. w sumie DG to dzialanosc "osobista" -- dalej osoba
    fizyczna. Wiem, spieralismysie na grupie wiele razy i zwykle wychodzilo
    na to, ze po przeanalizowaniu za-i-przeciwów do DG mozna uzywac
    dowolnego konta, w tym i zwyklego ROR-a, jesli bank nie ma nic
    przeciwko. NAtomiast do US nalezy zglosic konto, ktore sluzy do
    rozliczen w zwiazku z ta DG.

    To takie krotkie podsumowanie tego, co mozna wygooglac w arch. grupy. :)

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 5. Data: 2006-07-31 14:49:59
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

> [...]
    > zamknięciem konta przez bank lub odmową przyjęcia albo wykonania
    > przelewu (np wtedy gdy się najbardziej śpieszysz...).

    wątpie aby ktoś w banku siedział i sprawdzał przelewy robione przez internet,
    czy są związane z DG czy nie :-)

  • 6. Data: 2006-07-31 14:55:10
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik ".....Tester....." <s...@...ca> napisał w wiadomości
    > czy jesli prowdze dzialalnosc gospodarcza na zasadach ogolnych
    > to musze miec konto firmowe w banku czy wystraczy jak mam osobiste konto i z
    > tego konta bede robil pzrelewy za faktury
    >
    > nikogo nie zatrudniam pracuje sam

    możesz używać prywatnego - dla US, ZUS i Twoich dostawców najważniejsze jest
    dostanie przelewu w terminie a nie to czy Twoje konto jest prywatne czy DG
    jedynie banki widzą w kontach firmowych interes i zabraniają używania prywatnych
    kont do celów DG - kasując nie raz kilka razy więcej za daną czynność
    pewnie powinien sie tym zająć jakiś UOKIK czy jak mu tam, bo jakie są przesłanki
    ekonomiczne, że za przelew firmowy bank pobiera 3x tyle co za taki sam przelew z
    konta osobistego?

  • 7. Data: 2006-07-31 15:43:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > 3. Teoretycznie od odsetek z konta osobistego używanego do DG należy
    > płacić podwójny podatek. Raz 19% pobierane przez bank, drugi raz
    > doliczając je do dochodu firmy.

    A jakie banki pobierają belkowe od kont firmowych?

  • 8. Data: 2006-07-31 16:01:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > A jakie banki pobierają belkowe od kont firmowych?

    A skąd pomysł, że pobierają?

  • 9. Data: 2006-07-31 19:04:24

    to znaczy jak zrobie jeden przelew z konta prywatnego np zaplace fakture
    to musze musze placic podwojny podatek ??????

  • 10. Data: 2006-07-31 19:16:45
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "....co to..." <c...@t...ca> napisał w wiadomości

    > to znaczy jak zrobie jeden przelew z konta prywatnego np zaplace fakture
    > to musze musze placic podwojny podatek ??????

    przeczytaj 3 razy uważnie - potem jeszcze raz od czego płaci sie ten podatek