eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKontrola oprogramowanie w firmie w której nie ma komputera wziętego na firmę? › Re: Kontrola oprogramowanie w firmie w której nie ma komputera wziętego na firmę?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 5 Nov 2014 17:26:57 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Kontrola oprogramowanie w firmie w której nie ma komputera wziętego na
    firmę?

    On Wed, 5 Nov 2014, j...@g...com wrote:

    > Jak dobrze zrozumiałem, jeżeli wpiszę komputer jednorazowo w koszty uzyskania
    przychody
    > (czyli cała wartość komputera pójdzie w koszty w jednym miesiącu;
    > wartość komputera to 4000 zł, więc jako mały podatnik mogę to chyba
    > zrobić), a nie będę aromatyzował jako ST,

    Nie ma takiej legalnej możliwości.
    Zaliczenie w koszty jako nie-ST, w przypadku sprzętu który *jest* (ma
    cechy) ST, zwanym w pierwszym przybliżeniu wyposażeniem, przysługuje
    wyłącznie do kwoty 3500zł.
    Natomiast NIE MA przeszkód, aby taki sprzęt był amortyzowany jednorazowo
    tak jak piszesz.
    Ale to nie jest "wpisanie po prostu w koszty"! Ma być ujęte w EST.

    > to nie będzie przeszkodą, że wykorzystuje ten komputer również
    > do celów osobistych?

    Przyjrzyj się samochodom - nikt nie czepia się faktu wykorzystywania
    do celów osobistych, to co powoduje awantury i usiłowania "jakiegoś"
    przeciwdziałania rządu, to fakt niezgodnego z przepisami a dość
    powszechnego wrzucania w koszty wydatków eksploatacyjnych.

    [...]
    > Czyli w praktyce nie ma znaczenie dla możliwości wystąpienia
    > kontroli legalności oprogramowania w firmie (tak jak napisałeś
    > - dla "niefirmy" też mogą zrobić, ale wtedy mają mniejsze możliwości
    > wejścia do mieszkania), czy komputer jest wzięty na firmę, czy nie,
    > bo liczy się to, że ten komputer znajduje się w siedzibie firmy?

    Nie znam statystyki takich zdarzeń :)
    Ale prawnie, jak to rzekł ślepy koń na wyścigach, "nie widzę przeszkód".

    > Inaczej mówiąc czy samo posiadanie komputera w siedzibie firmy
    > automatycznie powoduje kontrolę legalności oprogramowania jaką
    > kontrolę dla firmy

    A skąd założenie, że ktoś robi kontrolę "dla firmy"?

    pzdr, Gotfryd