  • 21. Data: 2008-04-10 13:26:14
    Temat: Re: Kontrola podatkowa z US - kilka pytań
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maddy,

    [...]

    > Stawiałabym nie na kontrolę "za okres" ale kontrolę sprawdzającą, czy
    > delikwent nie prowadzi nie zarejestrowanej działalności gospodarczej i
    > czy nie miał obowiązku zarejestrowania się do VAT.

    Dziwne o tyle, że zazwyczaj czekają na zeznanie, żeby dowalić przy
    okazji za nieujawnione dochody. Od VATu dość łatwo się wybronić,
    gorzej z kasą fiskalną jeśli sprzedawał np. sprzęt RTV...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2008-04-10 13:30:58
    Od: JasonKidd <j...@p...onet.pl>

    witek pisze:

    > DG to ty w zasadzie masz i nawet aktywnie. Tylko zapomniało ci się
    > zgłosić ją do ewidencji i płacić należne podatki.
    > Teraz to możesz tylko robić to co chcą.
    > Pamiętaj, że jak się sprawa z US zakończy to się ZUS upomni o swoje :)

    To już mogę chyba tylko zadać pytanie - jakie to będą koszta?

  • 23. Data: 2008-04-10 13:39:02
    Od: bokomaru <k...@b...pl>

    JasonKidd wrote:
    > Witam,
    >
    > Kilka dni temu miałem kontrolę podatkową z Urzędu Skarbowego. W roku
    > 2007 sprzedałem za pośrednictwem serwisu aukcyjnego kilkanaście sztuk
    > towaru wartości średniej 250 zł.

    zaraz, a dlaczego jest to problem dla US?
    sam fakt sprzedazy na serwisie aukcyjnym, kwota, wolumen, rodzaj towaru?
    powaznie pytam - od kiedy zaczyna sie DG, a konczy zwykla sprzedaz
    miedzy osobami fizycznymi?

    --
    bartek

  • 24. Data: 2008-04-10 13:42:20
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "JasonKidd" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > To już mogę chyba tylko zadać pytanie - jakie to będą koszta?

    800 zł miesięcznie + karne odsetki.

  • 25. Data: 2008-04-10 13:43:26
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "bokomaru" <k...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powaznie pytam - od kiedy zaczyna sie DG, a konczy zwykla sprzedaz miedzy

    Od kiedy sprzedajesz coś, co kupiłeś w celu odsprzedaży, zwłaszcza jeśli
    sytuacja się powtarza.
    Za jeden raz nikt Cię pewnie nie szarpnie.

  • 26. Data: 2008-04-10 13:45:56
    Od: bokomaru <k...@b...pl>

    Cavallino wrote:
    > Od kiedy sprzedajesz coś, co kupiłeś w celu odsprzedaży,

    hmmm...latwo to obalic. po prostu kupuje nie wiedzac, czy mi sie do
    czegos nada, czy nie.

    > zwłaszcza jeśli
    > sytuacja się powtarza.
    > Za jeden raz nikt Cię pewnie nie szarpnie.

    no wlasnie chodzi mi o to "pewnie". Gdzies to jest zdefiniowane?
    czy po prostu urzednik "stwierdza"?

    --
    bartek

  • 27. Data: 2008-04-10 13:57:50
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > hmmm...latwo to obalic. po prostu kupuje nie wiedzac, czy mi sie do czegos
    > nada, czy nie.

    Pogadać sobie możesz.
    Ale jak już kilka dni wcześniej to samo kupiłeś i sprzedałeś, to raczej nikt
    Ci wiary nie da.

    > no wlasnie chodzi mi o to "pewnie". Gdzies to jest zdefiniowane?

    W ustawie o działalności gospodarczej.

    > czy po prostu urzednik "stwierdza"?

    Urzędnik lub sąd - jeśli się odwołasz.

  • 28. Data: 2008-04-10 13:59:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    bokomaru wrote:

    > hmmm...latwo to obalic. po prostu kupuje nie wiedzac, czy mi sie do
    > czegos nada, czy nie.

    Tyle tylko, że jak na razie to odwołanie od decyzji US nie wstrzymuje
    obowiązku zapłaty.

    Tak więc zapłacić będziesz musiał, a później możesz sobie obalać - aż do
    bólu ...

    Piotrek

  • 29. Data: 2008-04-10 14:01:14
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    JasonKidd <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To już mogę chyba tylko zadać pytanie - jakie to będą koszta?

    ZUS - za niezłożenie deklaraji może chyba wlepić karę 5000 (tyle ostatnio
    w jakimś straszaku od nich widziałem), no i zależy ile miesięcy prowadziłeś
    działalność, za każdy około 700zł, z czego zdrowotne możesz odliczyć sobie
    od podatku (prawie całe), a resztę ZUSu od dochodu. + odsetki.

    Ale ZUS (jeśli się zorientuje) to pewnie dopiero za kilka lat się
    odezwie po swoje, bo wtedy odsetki będą dla nich ciekawsze.

    a.

  • 30. Data: 2008-04-10 14:03:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bokomaru wrote:

    > zaraz, a dlaczego jest to problem dla US?
    > sam fakt sprzedazy na serwisie aukcyjnym, kwota, wolumen, rodzaj towaru?
    > powaznie pytam - od kiedy zaczyna sie DG, a konczy zwykla sprzedaz
    > miedzy osobami fizycznymi?

    od wtedy kiedy zaczyna się to robić w sposób regularny i zorganizowany.