  • 1. Data: 2006-01-18 10:39:17
    Temat: Kontrola z UKS
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Zapowiedziała się u mnie na jutro kontrola z UKS (nie US). Księgowa była
    dość zdziwiona, mówiła, że UKS zajmuje się grubszymi sprawami, a najczęściej
    przychodzi np. w wyniku jakiegoś donosu (a nie do przypadkowego podatnika).

    Z tego, co wyczytałem w sieci, to zajmują się poważnymi sprawami (jak jakieś
    afery paliwowe i wyłudzenia VATu) i rzadko odwiedzają małe DGOFy.

    Trochę mnie to zaniepokoiło - czyżbym kupił paliwo na nieodpowiedniej
    stacji? :) Bo celowych kombinacji w papierach nie mam, więc kompletnie
    nie wiem, o co może chodzić. Niezadowolonych klientów, którzy mogliby
    złośliwie donieść nie mam, dostawców również... Hmm, dziwna sprawa...

    Za to eksportuję i wysyłam towar do UE (ale nadwyżkę VATu tylko raz
    zaliczyli mi na poczet dochodowego, nigdy na konto, zresztą to było w 2005,
    a kontrola ma dotyczyć 2003/2004, "głównie VATu"). No i mam faktury np.
    do Nigerii czy Iranu :)))

    W jakich okolicznościach zazwyczaj przychodzi UKS? Co może być przyczyną
    tej wizyty?

    P.

  • 2. Data: 2006-01-18 11:08:13
    Temat: Re: Kontrola z UKS
    Od: f...@c...onet.pl

> [...]
    > do Nigerii czy Iranu :)))
    >
    > W jakich okolicznościach zazwyczaj przychodzi UKS? Co może być przyczyną

    W ustawie o kontroli skarbowej jest napisane ze mają prawo wpasc do kazdego
    podatnika,nawet do zwyklego Kowalskiego ktorego jedynym dochodem jest
    emerytura. Tak wiec prawdopodobnie zostales umieszczony w tzw.planie kontroli
    skoro sie zapowiedzieli. Gdyby to miala byc kontrola hehe spontaniczna to by
    wpadli do ciebie znienacka z legitymacjami. Z reguly taka kontrola wpada jesli
    zostanie cos wykryte nieciekawego i nalezy blyskawicznie wykonac mase kontroli
    krzyzowych. Niewykluczone ze sprawdzali ktoregos z twoich kontrahentow,cos tam
    wykryli i uznali ze warto rowniez ciebie sprawdzic. Jesli dokumentacje masz w
    porzadku i wszystko gra jak nalezy to nie masz sie czego bac. Pamietaj ze jak
    przyjda to zeby ci pokazali postanowienie o wszczeciu kontroli,legitymacje i w
    postanowieniu o wszczeciu powinno byc uzasadnienie z jakich to powodow maja
    ochote cie odwiedzic.

  • 3. Data: 2006-01-18 11:14:58
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    f...@c...onet.pl wrote:
    > W ustawie o kontroli skarbowej jest napisane ze mają prawo wpasc do kazdego
    > podatnika,nawet do zwyklego Kowalskiego ktorego jedynym dochodem jest
    > emerytura.

    Tak, ale z tego co czytałem w sieci, to coś takiego zazwyczaj robi US,
    a nie UKS. UKS jest określany jako 'policja skarbowa'. Trochę straszno
    to brzmi :|

    > Jesli dokumentacje masz w porzadku i wszystko gra jak nalezy to nie masz
    > sie czego bac.

    No niby tak. Ale Kluska taż miał wszystko w porządku :)

    > Pamietaj ze jak przyjda to zeby ci pokazali postanowienie o wszczeciu
    > kontroli,legitymacje i w postanowieniu o wszczeciu powinno byc
    > uzasadnienie z jakich to powodow maja ochote cie odwiedzic.

    O, to z chęcią przeczytam.

    P.

  • 4. Data: 2006-01-18 14:48:28
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 18 Jan 2006 11:14:58 +0000 (UTC), Paszczak napisał(a):

    > O, to z chęcią przeczytam.

    Za dużo to tam nie wyczytasz - po prostu będzie określony zaktes kontroli -
    z reguły bardzo ogólnie. Nie spodziwaj się że tam będzie napisane dlaczego
    akurat do ciebie przychodzą.

    Nie wiem gdzie wyczytałeś te stwierdzenia o UKS - ale oni także mają plany
    kontroli i mogło trafić na ciebie.
    Tak już jest że podatnik jest poddawany kontrolom US i UKS ...

    I nie zpaomnij posiadać książkę kontroli !

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2006-01-18 22:17:22
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    Według mnie UKS oznacza że coś na ciebie mają. Ale bądźmy dobrej myśli,
    trzymam kciuki za ciebie i napisz jak już będziesz pokontroli

  • 6. Data: 2006-01-19 06:50:03
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    trojden <t...@v...pl> wrote:
    > Według mnie UKS oznacza że coś na ciebie mają.

    Tak samo twierdzi moja księgowa. Albo że ktoś doniósł. Oczywiście donos nie
    musiał być uzasadniony, mógł być po prostu złośliwy. Chociaż ja nie miewam
    żadnych konfliktów ani zawodowych, ani osobistych (i żadna zawiedziona
    eks-kochanka nie pracuje w US :) ).

    No chyba że konkurencja :) Ale w sumie konkurencja na tej działce jest mała,
    prędzej byśmy współpracowali, niż się gryźli.

    No, kompletnie nie mam pojęcia. Może dzisiaj będzie coś więcej wiadomo. Póki
    co jestem na wolności :)

    P.

  • 7. Data: 2006-01-19 16:03:54
    Od: "Mirek Q" <r...@p...onet.pl>

    [...]
    > W jakich okolicznościach zazwyczaj przychodzi UKS? Co może być przyczyną
    > tej wizyty?
    Np. nuda :]
    UKSy zgodnie z ustawą mają głównie plany kontroli.
    Po powstaniu dużych USów, UKSy nie mogą robić dużych podmiotów, więc
    sprawdzają nawet kioski z warzywami.
    Co oczywiście nie oznacza, że nie mają na Ciebie donosu lub rozpracowali Cię
    :)
    Mirek

  • 8. Data: 2006-01-19 20:31:54
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > najczęściej
    > przychodzi np. w wyniku jakiegoś donosu (a nie do przypadkowego

    I jak było? Jeszcze na wolności czy już w pasiakach? :)

  • 9. Data: 2006-01-19 20:50:06
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    trojden <t...@v...pl> wrote:

    > I jak było? Jeszcze na wolności czy już w pasiakach? :)

    Ech, pani się umówiła na rano, po czym nie przyszła. Po południu księgowa
    zadzwoniła do niej i okazało się, że jest na urlopie. Paranoja :)

    Ale zawsze to lepsze, niż policja skarbowa wpadająca w kominiarkach :)

    P.

  • 10. Data: 2006-01-19 21:02:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Paszczak wrote:

    > Ech, pani się umówiła na rano, po czym nie przyszła.

    Dobra, dobra - powiedz gdzie i za ile załatwiłeś
    jej ten urlop :-))