  • 1. Data: 2002-05-26 12:06:59
    Temat: Korekta VAT-7
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Hej
    Pomyliłem się w VAT-7 tzn. przykładowo napisałem:
    VAT naliczony: 2000
    VAT zapłacony: 800
    Różnica: 1000 - dopłata i taki przelew wykonałem.
    Oczywiście pomyliłem się w rubryce "VAT zapłacony", miało być 1000. Ile mam
    czasu na złożenie korekty???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?
    Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy.

  • 2. Data: 2002-05-26 20:47:51
    Temat: Re: Korekta VAT-7
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Budzik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:2...@b...poznan.pl...
> [...]
    > Różnica: 1000 - dopłata i taki przelew wykonałem.
    > Oczywiście pomyliłem się w rubryce "VAT zapłacony", miało być 1000. Ile

    Niezwłocznie po stwierdzeniu błędu.
    Ja doradzam korzystanie z jakiegoś programu księgowego, który drukuje od
    razu deklaracje VAT. Jest ich pełno, niektóre nie drogie, a ułatwiają życie
    bardzo. Ja często dawno temu robiłem często takie głupie błędy albo w
    prostych obliczeniach.
    WS

  • 3. Data: 2002-05-27 20:02:47
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@i...pl:

    > Niezwłocznie po stwierdzeniu błędu.

    Dlaczego, czyżby za późniejsze zkorygowanie błędu coś mi groziło (np.
    niemożnośc odliczenia zapłaconego VATu)???

> [...]
    > ułatwiają życie bardzo. Ja często dawno temu robiłem często takie
    > głupie błędy albo w prostych obliczeniach.

    To raczej nie wchodzi na razie w rachubę. Postaram się raczej nie robić
    więcej takich błędów, zresztąnie wiem jak to się stało :)))))
    Obiecuję poprawę.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...
    wyrwać drzewo, zburzyć dom i dać w pysk swojemu synowi...

  • 4. Data: 2002-05-27 21:55:44
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

> [...]
    >
    > Dlaczego, czyżby za późniejsze zkorygowanie błędu coś mi groziło (np.
    > niemożnośc odliczenia zapłaconego VATu)???

    A jak można stwierdzić kiedy błąd został zauwazony? :))
    Nie da się. Po prostu im szybciej tym lepiej bo jakbys miał kontrolę to
    żadnych korekt podczas kontroli składac nie możesz.

    WS

  • 5. Data: 2002-05-28 17:51:42
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@i...pl:

    > A jak można stwierdzić kiedy błąd został zauwazony? :))
    > Nie da się. Po prostu im szybciej tym lepiej bo jakbys miał kontrolę to
    > żadnych korekt podczas kontroli składac nie możesz.

    Korektę zauwazyła urzędniczka i do mnie zadzwoniła, chciałem tylko wiedzieć
    czy muszę złożyć ten VAT-7 niezłocznie czy też mogę z następną deklaracją.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,
    4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy
    i kupic wózek dziecięcy. ;-)

  • 6. Data: 2002-05-29 06:25:18
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    wiedzieć
    > czy muszę złożyć ten VAT-7 niezłocznie czy też mogę z następną

    Najlepiej udać się do niej i skorygować na deklaracji, parafując zmianę.
    Problem będzie z głowy, zwłaszcza że to zwykły błąd w kalkulacji.
    Tak przynajmniej robi moja urzędniczka - jeśli jest jakaś niezgodność.

    Pozdr,

    GreGG

  • 7. Data: 2002-05-29 10:00:31
    Od: "GRABO" <g...@w...pl>

    > Tako rzecze s...@i...pl:

    > Dlaczego, czyżby za późniejsze zkorygowanie błędu coś mi groziło (np.
    > niemożnośc odliczenia zapłaconego VATu)???
    Dobry podałeś przykład jest taka groźba (własne dośw. rok 2001) - musiałam
    za dany miesiąc zapłacić cały VAT z odsetkami, bez możliwości odliczenia,
    który mogłam odliczyć dopiero w następnym miesiącu, co zwiększyło moją
    nadpłatę bez możliwości jednorazowego zwrotu z US.
    Natychmiastowa korekta ma więc znaczenie. GRABO

  • 8. Data: 2002-05-29 10:31:20
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Budzik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych

    > Korektę zauwazyła urzędniczka

    Były to tzw. czynności sprawdzające

    i do mnie zadzwoniła, chciałem tylko wiedzieć
    > czy muszę złożyć ten VAT-7 niezłocznie czy też mogę z następną deklaracją.

    Przeczytaj art. 272-274 Ordynacji podatkowej

    Orka

  • 9. Data: 2002-05-29 10:31:20
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

  • 10. Data: 2002-05-29 16:41:07
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a o...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Były to tzw. czynności sprawdzające
    >
    > i do mnie zadzwoniła, chciałem tylko wiedzieć
    >
    > Przeczytaj art. 272-274 Ordynacji podatkowej

    Przeczytałem i nie znalazłem uwagi o jakimś terminie, jest tylko kwestia
    weryfikacji deklaracji oraz to że w przypadku poprawienia Us nie nałoży
    kary art.81 & 3. Czyli nie ma jakiegoś terminu???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
    miliarderem" - Charlie Chaplin