    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta faktury z roku poprzedniego
    Date: Wed, 12 Nov 2008 17:04:43 +0100

    On Wed, 12 Nov 2008, gonia wrote:

    > Do jakiego? W zwolnieniach od podatku znajduje sie kilka punktów, między
    > in.46 ,114 czy 129.

    Minister!
    W rozporządzeniu nie ma mowy - jest nakaz ujmowania "innych przychodów"
    do "innych przychodów" oraz nakaz sumowania obu kolumn.

    > Przy czym rzuciłam tylko okiem, że zwolnione są środki
    > wedle przepisów przywołanych w ustawie

    Dobra, rozważania o przychodzie zwolnionym są obok - spasowałem z próby
    zrozumienia jak działają powołane szkolenia :)
    Zadowolę się wyjaśnieniem samego postępowania w przypadku uzyskania
    przychodu z DG zwolnionego z opodatkowania (ale *nie* niepodlegającego,
    jak np. w przypadku darowizn, te wykluczamy).

    Jest "inny przychód"?
    Jest.
    Jest nakaz wpisu?
    Jest.
    Jest nakaz "podsumowania"?
    Jest.

    A w ustawie zwolnienie.

    Wychodzi ten sam "kfiatek", co w przypadku S.C. kiedy coś jest
    kosztem (lub przychodem) tylko jednego wspólnika - któraś
    opinia "z gazet" sugerowała że trzeba policzyć jak kazali
    i korygować przed ujęciem w PIT.

    Horror :]

    > Ja? Dawno juz stwierdziłam, że kpir jest tworem, do którego wpisuje sie tylko
    > to, co ma wpływ na opodatkowanie

    Kiedy z przepisu to *nie* wynika, bardzo proszę mi nie wyjeżdżać
    tu z pomysłami zgodnymi ze zdrowym rozsądkiem, tu jest mowa o podatkach :P

    Przecież pomysł że (niepodpisana) faktura musi być "oryginalnie
    wydrukowana" (aby miała moc dokumentu) jest większą bzdurą i ... nic.

    :D

    pzdr, Gotfryd