  • 1. Data: 2004-07-15 08:31:47
    Temat: Koszt z samego SADu
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Kontrahent z USA wysłał mi podzespoły FedExem. Fedex ładnie odprawił
    przesyłkę, ale tym razem (co się nie zdarzało dotychczas) nadawca
    zadeklarował, że pokryje wszystkie koszty celno-podatkowe. No i
    w efekcie nadawca zapłacił polski VAT (co było psu na budę, bo przecież
    bym ten VAT sobie odliczył), a ja dostałem sam SAD - bez faktury - z
    adnotacją, że należności zostały pokryte przez nadawcę.

    Czy mogę jakoś na podstawie tego SADu obniżyć podstawę opodatkowania
    podatkiem dochodowym? Mam SAD (z sumą), mam list pakunkowy z zawartością
    przesyłki, mam potwierdzenie zapłaty (niestety z konta osobistego, bo
    do firmowego nie dają w tym banku wypukłych kart) - i tyle.

    A że wartość przesyłki to ok. 4000 zł, więc idzie o ponad 700 zł podatku...

    P.

  • 2. Data: 2004-07-20 13:24:32
    Temat: Re: Koszt z samego SADu
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przesyłki, mam potwierdzenie zapłaty (niestety z konta osobistego, bo
    > do firmowego nie dają w tym banku wypukłych kart) - i tyle.

    dlaczego sad bez faktury?
    fakt ze klient pokrył należności celne nie upowaznia ich do zabrania
    faktury.
    Faktura ma byc na twoja firmę. w usd czy euro.
    popros klienta o przesłanie faktury pocztą. podłacz pod sad i wrzuc w
    koszty.

    L.

  • 3. Data: 2004-07-20 15:08:32
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    L. <r...@p...onet.pl> wrote:
    > popros klienta o przesłanie faktury pocztą. podłacz pod sad i wrzuc w
    > koszty.

    No a jeśli faktura będzie bez pieczątki Urzędu Celnego? Kontrahent jest
    z USA - ich nie przekonam do wysłania papierka, co najwyżej wyślą mailem.
    Papier dołączony do przesyłki ma może firma kurierska - jutro zadzwonię.

    P.

  • 4. Data: 2004-07-21 19:18:29
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 7/20/2004 5:08 PM, Paszczak wrote:

    > No a jeśli faktura będzie bez pieczątki Urzędu Celnego? Kontrahent jest
    > z USA - ich nie przekonam do wysłania papierka, co najwyżej wyślą mailem.
    > Papier dołączony do przesyłki ma może firma kurierska - jutro zadzwonię.

    Faktura nie musi miec pieczatki UC jeżeli jest zgodna z tym, co
    deklarowano w SAD.
    Zabieranie oryginału faktury to taka świecka tradycja, tak było "od
    zawsze" dlatego agencje celne pisza na SAD niczym mantrę "proszę o zwrot
    oryginału faktury" - co samo z siebie jest oczywiste, bo zatrzymanie
    cudzego dokumentu i pozbawienie mozliwosci dysponowania nim własciciela
    zagrozone jest sankcja karną.

    Amerykanie o to nie zadbali, bo im po prostu do łba nie przyszo, że tak
    można robić.

    Pzdr: Catbert