    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszty przesyłki jak ująć na fakturze? PROŚBA PONOWNA
    Date: Fri, 7 Jun 2002 09:35:06 +0200

    On Fri, 7 Jun 2002, waszko wrote:
    >+ Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" [...]
    >+ > 3. Czemu chcesz wpisywać na fakturę koszty przesyłki? Moim zdaniem klient
    >+ > płaci koszty przesyłki nie Tobie tylko Poczcie Polskiej. Z kwoty którą
    [...]
    >+ Dotychczas jak coś wysyłałem na poczcie robiłem opłatę za paczkę w kwocie
    >+ powiedzmy 8 zł
    >+ odbiorca płacił koszt towaru +8 zł
    >+ całość wpływa na moje konto.

    Wojciech chyba pisał o przesyłce "za pobraniem" (czy jakoś tak),
    co pozwoliłoby ci uniknąć komplikacji :) (wiadomo: klinet
    płaci poczcie i nie ma wątpliwości)
    Jeśli ty wysyłasz paczkę i ty za nią płacisz - to IMO
    tak jakbyś dostarczał towar "z transportem" -:), stajesz
    się pośrednikiem (dla poczty - bo *ty* jej płacisz) i IMO
    kwotę płatności trzeba doliczyć.

    Pytanie:
    - czy refakturować (czyli wykazać osobno na f-rze jako
    usługę obcą ze stawką "zw")
    - czy zaliczyć w koszt usługi (i klient zapłaci drożej o VAT)

    IMO zależy od oferty, patrz:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_020606/
    firma_z_a_4.html
    (tytuł: "Transport to tylko część zagranicznej wycieczki")

    >+ wydawało mi się że fakturę powinienem wystawić na sam towar

    Przecież to ty zapewniasz dostawę... !
    Wyobraź sobie że twoim odbiorcą będzie firma.
    I co - ma ona *nie mieć* kwitka na KUP, którym jest
    koszt dostarczenia ?? Przecież ty go masz a nie chcesz
    zaliczyć do ceny !

    Co do reszty pytań - sam jestem ciekaw komentarzy :)

    Pozdrowienia, Gotfryd