  • Data: 2018-03-15 13:08:15
    Temat: Re: Koszty zastępstwa procesowego a vat.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:p8d8it$1nt$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-03-14 o 17:34, J.F. pisze:

    >Ale to jakaś piramidalna bzdura - kwota, jaką klient przekaże
    >adwokatowi zależy od zawartej z nim umowy, a nie od tego, ile zostało
    >zasądzone.

    Ale to jest wlasnie umowa - ile zostało zasądzone, tyle ma byc
    przekazane.

    >Można taką umowę technicznie zawrzeć, choć będzie to niezgodne z
    >kodeksem etyki adwokata lub radcy prawnego (jako nieetyczne uznaje
    >się wynagrodzenie oparte wyłącznie o premię za sukces - taka dziwna
    >etyka, co?).

    Taka dziwna etyka :-)

    No ale jesli zrozumialem cytowane punkty - to maja jeszcze umowe na
    ryczaltową kwote.
    Adwokat reprezentuje klienta we wszystkich sprawach, dostaje za to
    umowiona kwote co miesiac, jesli w ramach reprezentowania trafi sie
    sprawa w sadzie, i sad zasadzi koszta reprezentacji - beda wyplacone
    adwokatowi.
    Domyslam sie, ze ze jak nie zostana zasadzone (przegra), to pozostanie
    goly ryczalt ... wiec moze nie narusza to etyki :-)

    > Tak. Bo skad wiecie, czy umawialiscie sie na netto czy brutto ?

    >Skoro się umawiałem, to chyba wiem. Jak się z kimś umawiam, że dam mu
    >stówę, to dam mu stówę, a nie 123zł.

    Byly czasy, gdy w stosunkach biznesowych nie mowiło sie ze netto, bo
    to sie rozumialo samo przez sie.

    Powolal bys sie lepiej na ustawe o cenach.
    Ale tu umowa na dziwne uslugi blizej nieokreslonej wartosci ... czy
    mozna mowic o cenie ? :-)

    >No to mamy jakieś sprzeczne zapisy w umowie.

    Chodzi ci o netto/brutto, czy o stalosc i zmiennosc kwoty ?

    IMO - nie ma sprzecznosci, jesli konkretne kwoty wynagrodzenia sa za
    miesieczny ryczal, plus np niektore inne, wymienione czynnosci.
    A zmienna jest za reprezentacje przed sadem i komornikiem.

    Tylko jak wszedzie przy konkretnych kwotach dopisano netto, a przy tej
    niekonkretnej nic ... to na co sie umawialiscie ?

    > To chyba oczywiste, że trzeba się umawiać (jak i w ogóle artykułować
    > swoje myśli) odpowiednio jasno?

    Zgadzam sie - adwokat jest zobowiazany :-)
    Chociaz ... moze on ma dobre powody, zeby bylo niejasno :-)

    >Przekazał umówioną kwotę.

    >Niby jak? Adwokat dostał tyle, na ile się umawiał.

    Ale ja o kliencie. W rezultacie zostalo mu troche w kieszeni ... a
    umowil sie, ze przekaze calosc adwokatowi.
    Adwokat jednak umowioną kwote dostal ... czyli ktos tu kradnie, a
    okradzionym jest US :-)

    J.