  • 1. Data: 2006-10-30 11:39:41
    Temat: Krata - cięzarowy na osobowy ??
    Od: "Rysio" <a...@g...pl>

    Witam,

    przeszykałem archiwum ale nic nie znalazlem aktualnego.
    Konczy mi sie leasing auta zakratowanego zakupionego
    w 2003 roku. Od dawna nie spelnia zadnych wzorow niestety.

    Bede to auto wykupywal do swojej firy od leasingu i przy okazji
    przerejestrowania chcialbym zmienic jego status na osobowy.

    Wiem, ze musze wykonac demontaz kraty przy pomocy specjalistycznego
    zakładu ktory wyda stosowane pismo ze zdjal, zalozyl pasy itp itd.
    Potem musze miec zaswiadczenie ze stacji kontroli ze jest jak jest.

    A jak wyglada sprawa z urzedem skarbowym ? mysze cos zglaszac?
    czy takie przemianiowanie auta na osobwy jest wogle mozliwe
    bez oddawania VAT ?
    Jakie skutki podatkowe spowoduje zdjecie kraty i przerejestrowanie na
    osobowke ?

    Moze ktos z Wilce Szanownych Grupowiczow to cwiczyl niedawno?

    Pozdrawiam
    Rysio

  • 2. Data: 2006-10-30 11:42:30
    Temat: Re: Krata - cięzarowy na osobowy ??
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Rysio napisał:

> [...]
    >
    > A jak wyglada sprawa z urzedem skarbowym ? mysze cos zglaszac?
    > czy takie przemianiowanie auta na osobwy jest wogle mozliwe

    a w związku z czym ten VAT chcesz oddać?

  • 3. Data: 2006-10-30 12:02:00
    Od: "Rysio" <a...@g...pl>

    > a w związku z czym ten VAT chcesz oddać?

    własnie o to chodzi ze nie chce !!

    Czy US nie zarzada zwrotu VAT z odsetkami za
    3 lata, karami i innymi duperelami w zwiazku z tym
    ze ciazarowy stal sie nagle osobowy.
    Czy to wogule trzeba zglaszac do US ?

    Interesuje mnie jak to wyglada z praktyki, czy ktos to robil ?

    Pozdrawiam
    Rysio

  • 4. Data: 2006-10-30 13:12:55
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Rysio" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    .com...
    Witam,

    przeszykałem archiwum ale nic nie znalazlem aktualnego.
    Konczy mi sie leasing auta zakratowanego zakupionego
    w 2003 roku. Od dawna nie spelnia zadnych wzorow niestety.

    -------
    http://vat.pl/pages/i/974.php

    Może to będzie pomocne?
    EWa

  • 5. Data: 2006-10-30 13:20:13
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Rysio napisał:

> [...]
    > ze ciazarowy stal sie nagle osobowy.
    > Czy to wogule trzeba zglaszac do US ?
    >
    > Interesuje mnie jak to wyglada z praktyki, czy ktos to robil ?

    ja robiłam, nic nie zwracałam, ale to wcale nei znaczy że jest dobrze;D

    na jakiej podstawie US miałby zarządać zwrotu? VAT odliczałeś od rat
    leasingowych. Odliczałeś je na podsatwie obowiązującej ustawy. Samochód
    od firmy leasinowej wykupisz teraz. I dopiero od teraz staniesz sie jego
    właścicielem. Odliczysz od f-ry zakupu tę część VAT, któa Ci przysługuje
    - czyli 60 % nie więcej jak 6 000,00.
    Nie ma podstaw do zwrotu podatku VAT za dzierżawiony wcześniej samochód.

  • 6. Data: 2006-10-30 14:05:39
    Od: "Rysio" <a...@g...pl>

    > Odliczysz od f-ry zakupu tę część VAT, któa Ci przysługuje
    > - czyli 60 % nie więcej jak 6 000,00.
    Czyli moge odliczyc jeszcze 60% VAT od ostatecznej faktury zakupu,
    mimo ze odliczalem od rat leasingowych ?
    To by bylo super mimo ze to male grosze sa.

    > Nie ma podstaw do zwrotu podatku VAT za dzierżawiony wcześniej samochód.
    Ja wiem, ja sie calkowice z Toba zgadzam tyle ze ja wole sie upewnic
    czy moze ktos to juz robil
    bo my nie zyjemy w normalnym kraju niestety.

    Pozdrawiam
    Rysio

  • 7. Data: 2006-10-30 14:26:23
    Od: "Rysio" <a...@g...pl>

    Aha, jeszcze to znalazlem
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/11216,jak-wymont
    owac-kratke-by-nie-zlamac-przepisow.html
    http://mojafirma.interia.pl/leasing/info/news?inf=66
    5826

    cytat z powyzszego linka :
    ".......
    Organy podatkowe stoją na stanowisku, że jeżeli podatnik zakupił
    samochody ciężarowe, co potwierdzone zostało stosowną homologacją
    i wykorzystał je do realizacji sprzedaży opodatkowanej, wówczas
    bezwzględnie przysługiwało mu prawo do obniżenia podatku należnego
    o podatek naliczony z tytułu zakupu tych pojazdów. Podatnik nie
    miałby prawa do odliczenia podatku naliczonego wyłącznie w sytuacji,
    gdy zachodziły okoliczności bezpośrednio wyłączające w świetle
    obowiązujących wówczas przepisów ustawy o podatku od towarów i
    usług prawa do odliczenia.

    Natomiast w sytuacji, gdy istnieje techniczna oraz prawna możliwość
    przekwalifikowania użytkowanych samochodów ciężarowych na osobowe,
    to czynność ta pozostaje bezwzględnie neutralna dla rozliczeń z
    tytułu podatku VAT. Zmiana przeznaczenia pojazdu w żaden sposób nie
    może mieć wpływu na nabyte przez podatnika prawo do odliczenia
    podatku naliczonego. W konsekwencji brak jest jakichkolwiek podstaw do
    korekty podatku VAT naliczonego.

    Organy podatkowe w wydawanych interpretacjach zgodnie wskazują, że
    jeżeli podatnik posiada dokumenty (tj. faktury, świadectwa
    homologacji), które uprawniały go w momencie zakupu do odliczenia
    podatku naliczonego, a ponadto występował związek pomiędzy zakupem
    pojazdu a sprzedażą opodatkowaną, to zasadnie skorzystał z
    przysługującego jej prawa do odliczenia podatku naliczonego i nie
    jest obowiązany do dokonania korekty podatku VAT.

    (Europejskie Centrum Doradztwa i Dokumentacji Podatkowej sp. z o.
    o.)......."

  • 8. Data: 2006-10-31 08:41:24
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Rysio napisał:

> [...]
    > gdy zachodziły okoliczności bezpośrednio wyłączające w świetle
    > obowiązujących wówczas przepisów ustawy o podatku od towarów i

    [...]

    tTo akurat nie dotyczy twojej sytuacji - ty dopiero dokonujesz zakupu
    samochodu, Wczesniej go dzierżawiłeś.
    Ale jak probujesz szukać na siłe analogii i potwierdzenia, że nic nikomu
    nie musisz zwracać, to uznaj że znalazłeś

  • 9. Data: 2006-10-31 09:15:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Oct 2006, Rysio wrote:

    > Ja wiem, ja sie calkowice z Toba zgadzam tyle ze ja wole sie upewnic
    > czy moze ktos to juz robil
    > bo my nie zyjemy w normalnym kraju niestety.

    Niestety :(
    Ale z tego że komuś się udało również nic nie wynika.
    Miliony podatników (no, niech będzie że setki tysięcy) korzystało
    z freeware w błogiej świadomości że dobrze robią nie szukając dziury
    w całym.
    Ale do jednego z nich urzednik US się przyczepił - "na kogo trafi
    na tego bęc" :) (oczywiście wygrał sprawę, a reszta kraju miała
    śmiechu co niemiara, no ale... pewnie nerwów sobie nieco zszargał)
    IMO nic to że podatnik sam się podłożył - przecież żaden
    przepis nie zabrania wpisania do ESToWNiP czegoś o wartości
    księgowej zero.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-10-31 12:26:10
    Od: "Rysio" <a...@g...pl>

    Bedzie tak jeszcze długo, tak długo aż przepisy
    bedą tak zagmatwane jak są w chwili obecnej
    i tak długo jak interpretacja bedzie pozostawiana urzednikowi.
    Co urzad to królestwo....i każde ocenia i działa innaczej
    mimo że w oparciu o te same przepisy.

    Pytam dlatego czy ktos to juz robił i czy ma
    jakieś doświadczenia, uwagi z tym związane.

    A może ktoś wie gdzie można znaleźć
    pisma US.
    np. pismo Urzędu Skarbowego Poznań Jeżyce z 14 września 2004 r.,
    TP/443-153/04, a także pismo Urzędu Skarbowego w Białymstoku z 8
    lipca br., PBI-443/12/EF/2004/31 ?????

    Pozdrawiam
    Ryś