    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Księgowanie duplikatu
    Date: Mon, 17 Nov 2008 23:09:41 +0100

    On Mon, 17 Nov 2008, Tomek wrote:

    > Standardowej, 22.4, koszty z datą dokumentu.

    Acha.
    Mea culpa, nie miało być "zasady" bo się źle kojarzy.
    Par.19 rozporządzenia czy par.20 lub par.30?
    :)

    Jak par.19 to już i tak masz wpisane ;) (w dniu otrzymania).
    Acz przyznaję, że par.26 nie zawiera żadnych warunków typu
    "niezwłocznie", a to by znaczyło "kiedykolwiek" (z dniem
    uznania za koszt).
    Jak par.30 to IMVHO jako pierwsze pozycje okresu rozliczeniowego
    (nic to że data ze stycznia).

    > albo pojechać 20km,

    ...rowerem, rowerem, dobrze Ci zrobi ;)

    > Jak dla mnie art. 22.6b updof

    Patrz wyżej - w sprawie chronologii *wpisów*, które miałem na myśli
    (autopiętno za nieścisłość) regulacje są w rozporządzeniu.

    > - tylko że nie jestem pewien czy data faktury
    > czy duplikatu.

    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=2
    (rejestracja bezpłatna):
    Załšczniki do rozporzšdzenia Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003 r.
    Załšcznik nr 1
    Data zdarzenia gospodarczego
    ---

    Jak na mój gust - data *sprzedaży*.
    Ale z chęcią poczytam sprzeciwów :D

    > Co do tej daty zdarzenia gospodarczego, to jest niefortunny zabytek z lat
    > 90.,

    Dura lex, sed lex.

    > teraz to się wpisuje daty z faktur,

    Acha. IMHO się zgadza - ale tu z chęcią poczytam, czy ustawowe określenie
    prawa do zaliczenia w koszty ma określać "datę zdarzenia", jeśli data
    sprzedaży i wystawienia f-ry są różne.
    Przeciwwskazań za "słusznością" nie widzę, siakoś się nie zainteresowałem :D
    Tak czy siak - data "zdarzenia gospodarczego" zawsze *jest* na fakturze,
    co najwyżej ktoś może uważać ze "uznaje" inną datę niż kto inny.

    > daty przyjęcia materiałów,

    Ale te się wpisuje OD ZAWSZE - par.17 rozporządzenia!

    > czy też daty wypłat dla kosztów potrącanych kasowo.

    No widać "zdarzeniem gospodarczym" jest wypłata, a nie postanowienie
    że kiedyś się pracownikowi zapłaci :D
    Dlaczego miałoby być inaczej (i jak miałoby to wyglądać)?

    > Czy może coś przeoczyłem i się coś zmieniło w którymś momencie?

    IMVHO jeśli, to przypadek "kosztu ogólnego" z różnymi datami
    sprzedaży i wystawienia f-ry. Wymienione przez Ciebie wyjątki
    są "od zawsze".

    pzdr, Gotfryd