    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ksiegowanie faktur zaliczkowych
    Date: Thu, 26 Jul 2007 06:33:55 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 25 Jul 2007 19:55:21 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > OK.
    > Pod warunkiem, że podatnik udowodni że jest tak jak mówi ;)
    >
    > Obstawiam, że jak trafi się kontrola, to zechce poruszyć góry aby znależć
    > dowód, że wypłata kolejnej raty zaliczki była UZALEŻNIONA od postępu prac.
    >
    > Krótko mówiąc, że nie była to "zaliczka na dobre oczy", którą powinieneś
    > byłby dostać RÓWNIEŻ jakbyś się NIE WYWIĄZYWAŁ z wykonywania poprzednich
    > części umowy, lecz kolejna zaliczka była wypłacana po zatwierdzaniu
    > CZĘŚCIOWEJ ZAPŁATY za poprzedni etap :)
    >
    > Bo jeśli warunkiem otrzymania kolejnej części zaliczki jest prawidłowe
> [...]

    Granica między ZALICZKAMI płaconymi po stwierdzeniu wymganaego postępu
    prac, a ZAPŁATĄ za wykonanie kolejnego etapu prac jest bardzo śliska ale
    firmy zazwyczaj sobie z tym radzą. Głównie za pomocą odpowiednio
    skonstruowanych umów z wykonawcami.
    I jeszcze jedno: jeśli mnie pamięć nie zawodzi to dla robót budowlanych są
    jakieś przepisy odrębne. "Budowlanka" bardzo rzadko mnie dotyczyła,
    więc się nie wgłębiałem.