  • 11. Data: 2004-03-14 19:16:05
    Temat: Re: Ksiegowanie faktury
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

    > JEDEN zakup to DWA zdarzenia ?
    > "pozostały wydatek" to też czasami zakup ;), IMO oczywiście.
    > Aczkolwiek możliwości iż jestem w błędzie nie wykluczam: masz
    > jakąś "obowiązującą" wykładnię, najlepiej wyrok SN po apelacji ? ;)

    ========================
    O wyrok SN będzie trudno, bo chyba nikt nikogo za coś takiego nie ukarał. A
    literalnie rzecz biorąc zakup towarów handlowych i np. zakup materiałów
    biurowych albo wyposażenia to jednak dwa różne zdarzenia gospodarcze.

    Atomek

  • 12. Data: 2004-03-14 19:28:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 14. marca 2004 18:55 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Slonko:

    > Ja też tak robię, w 2 wierszach, rozbijam jedna fakturę na dwie o tym
    > samym numerze i dacie. Podstawy nie powiem bo tak nauczono mnie w biurze
    > rachunkowym.

    I na fakturze umieszczasz wtedy dwa numery? I jeden dokument figuruje Ci pod
    dwoma pozycjami w PKPiR? Coś mi się to nie podoba....

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 13. Data: 2004-03-16 10:12:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Mar 2004, Atomek wrote:
    [...]
    >+ > JEDEN zakup to DWA zdarzenia ?
    [...]
    >+ ========================
    >+ O wyrok SN będzie trudno, bo chyba nikt nikogo za coś takiego nie ukarał.

    :)

    >+ A
    >+ literalnie rzecz biorąc zakup towarów handlowych i np. zakup materiałów
    >+ biurowych albo wyposażenia to jednak dwa różne zdarzenia gospodarcze.

    Nie dam się tak łatwo przekonać :)
    "Zdarzenie" to coś co należy dokumentować. Zgadzam się iż występują
    przypadki kiedy takie operacje jak "przeznaczenie" (tj. zmiana
    przeznaczenia) należy udokumentować :)
    Niemniej... w rzeczonym przypadku dokumentujemy zakup. Przecież
    kontrahenta nie obchodzi co my z zakupem zrobimy :) (hm... chyba
    że to "demo not for sale" ;)).
    Konieczność wpisywania w osobnym wierszu ze względu na "przeznaczenie"
    jest IMHO nadużyciem: wtedy każdy zakup musiałby być wpisywany do
    2 wierszy (a omawiany do 3 :)). Przecież "przeznaczenie" opisuje
    właśnie kolumna w KPiR !
    Uważam że "zdarzeniem" jest zakup !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 14. Data: 2004-03-16 10:12:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Mar 2004, Jacek wrote:
    >+ > No to uznajesz mnie za ja przestępcę podatkowego.
    >+ > W zakresie pisania w jednym wierszu oczywiście ;)
    >+
    >+ Gotfryd Ty się nie przyznawaj.

    ...samo wyjdzie przy kontroli ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2004-03-16 11:59:30
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

> [...]
    > jest IMHO nadużyciem: wtedy każdy zakup musiałby być wpisywany do
    > 2 wierszy (a omawiany do 3 :)). Przecież "przeznaczenie" opisuje
    ==============================
    Wyciag z objaśnień do księgi: "Określenie to powinno zwięźle oddawać istotę
    dokonanego zdarzenia gospodarczego, np. zakup blachy, niklowanie obręczy
    ...."

    Atomek

  • 16. Data: 2004-03-16 21:54:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Mar 2004, Atomek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ dokonanego zdarzenia gospodarczego, np. zakup blachy, niklowanie obręczy

    W pełni się zgadzam (z wyciagiem).
    Jak mniemam nie zabrania to zostać każdemu na jego stanowisku :) - IMHO
    "zakup blachy 3 rolki" i 2/3 wartości "towar" oraz 1/3 "koszty pozostałe";
    jak rozumiem ty chcesz zrobić MNIEJ zwięźle ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 17. Data: 2004-03-16 21:56:29
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Nieustraszony(a) niczym *Gotfryd Smolik news* napisał(a):

    > ...samo wyjdzie przy kontroli ? ;)

    Tego Ci NIE ŻYCZĘ,a wręcz przeciwnie.Cobyśmy tu bez Ciebie zrobili?
    Ja właśnie jestem po i być może będę szybszy-:))
    Teraz to tak kontrolują,że człek nic się dowiedzieć nie może co złego
    zrobił.
    Oni tylko ustalają stan faktyczny,a co z niego wyniknie to się okaże jak się
    namyślą.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

    Adres trochę "przerobiony"

  • 18. Data: 2004-03-17 11:06:58
    Od: "sly" <w...@p...onet.pl>

    > Witam,
    >
    > Jak zaksiegowac w KPiR fakture ktorej czesc idzie w koszty (np. 1000zl)
    > a czesc do dalszej odsprzedazy (np. 9000).
    >
    > Czy 9000 w 10 a, 1000 w 14 ?
    >
    > --
    > POzdrawiam
    > Mroziu

    Ja księguję w jednym wierszu, oczywiście w odpowiednich kolumnach:) i z
    szczegółowym opisem przeznaczenia i mój US nie podawża tego.

  • 19. Data: 2004-03-22 17:59:03
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

> [...]
    pod
    > dwoma pozycjami w PKPiR? Coś mi się to nie podoba....

    Do faktury dopinam coś w rodzaju dowodu wewn. na którym piszę...podział
    faktury nr z dnia na materiały podstawoewe, materiały pomocnicze i podpisuję
    kolejno co pod co podchodzi, numeruję tylko fakturę główną.
    Agata

  • 20. Data: 2004-03-25 22:02:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 22. marca 2004 18:59 opublikowane na

    Ino po co?