  • 11. Data: 2004-09-23 11:49:38
    Temat: Re: Księgowanie paliwa
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Oczywiscie mozna na wszystko osobny tejestr prowadzic.
    > Osobny na paliwo, osobny na prad, osobny na zakupy 22%, osobno na 7%.

    buahahahahaaa..... doprawdy uśmiałąm się do łez :)

    > Chcialem jedynie zwrocic uwage, ze nowa deklaracja VAT-7(8) wymaga od nas,
    > bysmy podali sume zakupu NETTO... CALEGO zakupu...
    > w dwuch pozycjach ST i reszta.

    oraz (w całkiem innej pozycji - tu powtarzam, bo już o tym mówiłam, kwoty
    VAT-u, który nie podlega odliczeniu

    > No i VAT (do odlizcenia) od tych zakupow.

    taaaa... tylko pytanie było o VAT od paliwa nie podlegający odliczeniu

    Widzę, że nadal nie zauważasz, szanowny Bogusławie, że mówimy o innej
    pozycji deklaracji.

    > Nie widze zadnego problemu dorysowania jednej dodatkowej kreseczki
    > i za nia pisanie tego VAT od paliwa...
    >
    > Ale gdy ktos widzi - oczywiscie moze sobie rejestr dodatkowy zalozyc.

    Gratuluję pomysłowości. Mimo, że mówimy o czymś zupełnie innym, masz rację -
    można dołączyć dodatkową tabelkę - pod warunkiem, że prowadzimy rejestr w
    formie papierowej albo w excelu itd. Nie spotkałam się natomiast jeszcze z
    takim programem księgowym, który umozliwiałby takie manewry :)
    Nawet jeśli, to niestety, kolego, potwierdziłeś w ten czy inny sposób, że
    VAT od paliwa nie podlegającego odliczeniu powinien być jednak
    ewidencjonowany oddzielnie. A czy nazwiesz to dodatkowym rejestrem, czy
    tylko dołączysz tabelkę - doprawdy, nie bądźmy drobiazgowi.

    Pozdrawiam
    monika

  • 12. Data: 2004-09-23 13:05:37
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Maddy pisze:

    > Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:
    > [ciach]

    > Boguś, obejrzyj Ty sobie deklarację VAT. Gdzie tam jest obowiązek
    > podania wartości netto paliwa od którego nie przysługuje odliczenie?

    Prosze oswiec mnie biednego najakiej podstawie sadzisz,
    ze NIE NALEZY umieszcic w pozycji 42 deklaracji SUMY WSZYSTKICH
    a wiec i paliwa wartosci netto ?

    > W mojej deklaracj jest tylko "podatek naliczony" rubryki na kwotę netto
    > nie ma!

    osobnej rubryki na netto od paliwa niema i nie isalem, ze jest.

    poz 41 wartosc netto zakupu ST
    poz 42 wartosc neto nabycia POZOSTALYCH....

    mila Pani w US niejest co prawda zrodlem prawa w RP ale powiedziala,
    ze nie ma podstaw przypuszczac, ze tylko opodatkowanych .
    Ja Madziu nie dopatrzylem sie podstawy,
    ale licze, ze mi pomozesz..

    > Co zresztą jeszcze bardziej ułatwia sprawę bo jest mniej do
    > ewidencjonowania. ;-) Tylko jedna rubryka dodatkowo w rejestrze ;-)
    >
    > Maddy

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 13. Data: 2004-09-23 13:12:54
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Kalina pisze:

    > buahahahahaaa..... doprawdy uśmiałąm się do łez :)

    Smiech to zdrowie, ciesze sie, ze sie posmialas..

    > oraz (w całkiem innej pozycji - tu powtarzam, bo już o tym mówiłam, kwoty
    > VAT-u, który nie podlega odliczeniu

    Noi co z tego ze w osobnej ?
    Nie trzeba do kazdej osobnej pozycji osobnej ewidencji prowadzic..

    > taaaa... tylko pytanie było o VAT od paliwa nie podlegający odliczeniu

    O ewidencjonowanie..

    > Widzę, że nadal nie zauważasz, szanowny Bogusławie, że mówimy o innej
    > pozycji deklaracji.

    Mowimy o REJESTRZE ZAKUPOW ORAZ o tym, ze moze byc DOWOLNY,
    byle umozliwial prawidlowe sporzadzenie deklaracji.

    I z opisu deklaracji"wychodzi mi", ze wartosc paliwa netto POWINNA
    byc uwzgledniona w poz. 43, choc jej nieuwzglednienie NIE ZMIENIA obowiazku
    podatkowego
    ani o grosz,
    wiec nie wiem po co min-fin-owi ta pozycja... ale jest..

> [...]
    > w formie papierowej albo w excelu itd. Nie spotkałam się natomiast jeszcze
    > z takim programem księgowym, który umozliwiałby takie manewry :)

    Nie tabelke, ale KOLUMNE...
    A skoro nie spotkalas, to pewnie wina tworcow programow,
    powinni "latke 1-majowa" zrobic.

    > Nawet jeśli, to niestety, kolego, potwierdziłeś w ten czy inny sposób, że
    > VAT od paliwa nie podlegającego odliczeniu powinien być jednak
    > ewidencjonowany oddzielnie.

    A co to znaczy "oddzielnie" ?

    > A czy nazwiesz to dodatkowym rejestrem, czy
    > tylko dołączysz tabelkę - doprawdy, nie bądźmy drobiazgowi.
    >
    > Pozdrawiam
    > monika

    Nie badzmy...
    Ja to "zgodny dziadek" jestem...

    Pozdrowienia

    Bogusalw

  • 14. Data: 2004-09-24 06:49:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:
    > Prosze oswiec mnie biednego najakiej podstawie sadzisz,
    > ze NIE NALEZY umieszcic w pozycji 42 deklaracji SUMY WSZYSTKICH
    > a wiec i paliwa wartosci netto ?

    A dlaczego należy ja tam umieszczac i jakie są konsekwencje nie
    umieszczenia tam tych suma, poza niemoznościa odliczenia VAT (jedyna
    znana mi konsekwencja nie ujęcia faktury na deklaracji)?

    Podpowiem Ci że US rgularnie czepia sie mnie że w tej kwocie jest
    wartośc netto zakupów od których nie przysługuje odliczenie bo jedne z
    programów którego uzywam nie potrafi sobie poradzić z fakturą łączoną -
    np. paliwo do osobówki i myjnia.
    Zaczełam nawet opecjalnie wpisywac te fakurę w dwóch kawałkach że się
    odczepili.
    To samo jest gdy w tej pozycji znajdą się zakupy zwolnione (podobna
    niemożność innego programu).

    > osobnej rubryki na netto od paliwa niema i nie isalem, ze jest.
    >
    > poz 41 wartosc netto zakupu ST
    > poz 42 wartosc neto nabycia POZOSTALYCH....

    Dla porzadku - 41 i 43.

    > mila Pani w US niejest co prawda zrodlem prawa w RP ale powiedziala,
    > ze nie ma podstaw przypuszczac, ze tylko opodatkowanych .

    Ponawiam pytanie - jaka jest konsekwencja nieujęcia zakupów od których
    nie przysługuje odliczenie VAT?

    Miła Pani w US nie ma pojęcia o tym że na obywatela obowiązek musi być
    nałożony, nie jest domniemany.
    Częste u pracowników administracji pańńtwowej, bez względu na szczbel.

    > Ja Madziu nie dopatrzylem sie podstawy,
    > ale licze, ze mi pomozesz..

    A masz podstawę ktora _nakazuje_ ujmować do odliczenia VAT
    _jakiekolwiek_ zakupy?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2004-09-24 07:36:51
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Maddy pisze:

    > A dlaczego należy ja tam umieszczac i jakie są konsekwencje nie
    > umieszczenia tam tych suma, poza niemoznościa odliczenia VAT (jedyna
    > znana mi konsekwencja nie ujęcia faktury na deklaracji)?

    Odpowiem tylko pytaniemna pytanie.

    a dlaczego niby umieszczac i jakie sa konsekwencje nieumieszczenia
    PRAWIDLOWEJ wartosci podatku VAT od paliwa ?

    Wg mnie sytuacja jest analogiczna

    I tu i tu min-fin we wzorze deklaracji "zobowiazal" nas
    do podania kwoty, od ktorej W ZADEN SPOSOB nie zalezy zobiwoazanie.

> [...]
    > odczepili.
    > To samo jest gdy w tej pozycji znajdą się zakupy zwolnione (podobna

    Widzisz tu sytuacja jest troszeczke inna.

    Urzad zeby sie "czepic" POWINIEN miec podastawe.

    Mozesz ja podac ?

    Zrozum, nie jestem Twoim wrogiem, NAPRAWDE chcialbym RAZ WRESZCIE to
    wiedziec.

    "regularnie" to bylo tak, ze w VAT-7 stalo "zakupy opodatkowane"

    teraz zamiast tego stoi "nabycie" i NIC o opodatkowaniu badz nie nie ma..

    Boguslaw

  • 16. Data: 2004-09-24 10:47:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    >
    > a dlaczego niby umieszczac i jakie sa konsekwencje nieumieszczenia
    > PRAWIDLOWEJ wartosci podatku VAT od paliwa ?

    Bo taki obowiązek, ponad podstawowe podawanie kwot Netto i VAT zakupów
    do odliczenia, nałożono na podatnika. Obowiązek szczególny.

    Nie podanie tego jest niepodaniem wymaganych danych szczególnych.
    Pominięcie zakupów nieodliczalnych w poz. 41 i 43 to po prostu
    rezygnacja z odliczenia VAT.

    > Wg mnie sytuacja jest analogiczna
    >
    > I tu i tu min-fin we wzorze deklaracji "zobowiazal" nas do podania
    > kwoty, od ktorej W ZADEN SPOSOB nie zalezy zobiwoazanie.

    A co w rubryce z podatkiem? Idąc tym tokiem rozmowania nalezy tam
    wpisywac także VAT którego nie możemy/nie chcemy odliczyć.

    > Widzisz tu sytuacja jest troszeczke inna.
    >
    > Urzad zeby sie "czepic" POWINIEN miec podastawe.

    Nie, jeżeli nie są to uwagi na piśmie tylko "trucie d..."
    Poza tym ma takie same podstawy jak ścigac mnie za nie wpisanie tam
    zakupów od których odliczenie nie przysługuje. Może mi palcem pogrozić.

    > Zrozum, nie jestem Twoim wrogiem, NAPRAWDE chcialbym RAZ WRESZCIE to
    > wiedziec.

    Ustawodawca zostawił ta kwesti zdrowemu rozsądkowi podatnika. Rzadki to
    przypadek, dlatego wprowadza tyle zamieszania. ;-) Trzeba odkurzyć
    nieużywane narzędzie, naoliwić...

    > "regularnie" to bylo tak, ze w VAT-7 stalo "zakupy opodatkowane"
    >
    > teraz zamiast tego stoi "nabycie" i NIC o opodatkowaniu badz nie nie
    > ma..

    To zapytam jeszcze raz, troche inaczej - naprawde uważasz że jeżeli
    zrezygnuje z odliczenia VAT (w końcu to jest prawo, nie obowiązek) to
    musze ten zakup wisac ewidnecj VAT i do deklaracji? I co potem?
    Deklaracja sie nie zamknie, różnica między podatkim naleznym a
    odliczonym nie będzie wynikała z deklaracji ale z jakiegos liczenia w
    powietrzu.

    Naprawdę zlożyłbys taka deklarację w US i zdrowy rozsądek by cie nie
    uwierał?

    Zeszta rób jak chcesz. jak lubisz. W końcu każdy ma jakie zboczeniam
    jeden choduje znaczki, drugi zbiera rybki, trzeci wpisuje wszystko jak
    leci do deklaracji VAT.

    Ale nie mam zamiaru dokładac sobie roboty w wyniku nieuzasadnionej paranoi.
    Za nie wpisanie zakupu o deklaracji nikt mi nic nie zrobi (na razie
    trudno tez wymyslec konsekwencję za nie ewidencjonowanie tego
    nieodliczalnego VAT od paliwa).
    Jak na razie nie można ukaracćpodatnika za niewypełnienie obowiązku,
    który nie został okreslony albo za nieskorzystanie z przysługującego mu
    prawa. No chyba że wczoraj zmienili konstytucję.
    A to przepraszam.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 17. Data: 2004-09-24 11:11:15
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    >
    > Nie podanie tego jest niepodaniem wymaganych danych szczególnych.
    > Pominięcie zakupów nieodliczalnych w poz. 41 i 43 to po prostu

    Ladnie piszesz o "zdrowym rozsadku".
    Lecz wiesz doskonale ze zdrowy rozsadek nieraz juz musial polec
    w zderzeniu z LITERA ustawy.
    W deklaracji napisalo ze ma byc
    "watosc netto w zl" "Nabycie towarow i uslug pozostalych"

    Kwota ta nie ma zadnego wplywu na zobowiazania podatkowe.

    w opisie pola 58 ze ma byc "
    Kwota podatku VAT zaplaconego przy nabyclu paliw...".
    Kwota tez nie ma ZADNEGO wplywu na zobowiazania podatkowe.

    Na deklaracji VAT jest wiecej pol, ktore nei maja wplywu na zobowiazania..

    Dlaczego jedne musimy wypelnic dokladnie a inne nie ?

    Sgodnei ze "zdrowym rozsadkiem". deklaracja powinna zawierac
    trzy pozycje

    podatek do zaplaty
    Podatek do przeniesienia
    Podatek do zwrotu
    wniosek oprzyspieszenie terminu zwrotu

    > A co w rubryce z podatkiem? Idąc tym tokiem rozmowania nalezy tam
    > wpisywac także VAT którego nie możemy/nie chcemy odliczyć.

    w rubryce "podatek naliczony wraz z uwzglednieniem korekt"

    Pytanie co to te "korekty"
    czy faktury korygujace, zcy korekta wynikajaca z niemoznosci odliczenia..

    Tez niejest jasno napisane...zwlaszcza ze jest i trzecia korekta
    (po roku wynikajaca z korekty wskaznika) i drugiepole dla korekty.

    Widac wyraznie, ze cos ktos nie przemyslal do konca..w ministerstwie.

    > Nie, jeżeli nie są to uwagi na piśmie tylko "trucie d..."
    > Poza tym ma takie same podstawy jak ścigac mnie za nie wpisanie tam
    > zakupów od których odliczenie nie przysługuje. Może mi palcem pogrozić.

    miejmy nadzieje...

    > Ustawodawca zostawił ta kwesti zdrowemu rozsądkowi podatnika. Rzadki to
    > przypadek, dlatego wprowadza tyle zamieszania. ;-) Trzeba odkurzyć
    > nieużywane narzędzie, naoliwić...

    Gdyby rzeczywiscie zostawil, (jak wprzypadku rejestru) to chwala by mu za to
    byla..

> [...]
    > Deklaracja sie nie zamknie, różnica między podatkim naleznym a
    > odliczonym nie będzie wynikała z deklaracji ale z jakiegos liczenia w

    Noo to jest problem....

    > Naprawdę zlożyłbys taka deklarację w US i zdrowy rozsądek by cie nie
    > uwierał?

    Rozsadek to bymneiuwieral, bybym napisal ministrowi ze mi siepieniadze
    naleza i z nich zrezygnowal.

> [...]
    > leci do deklaracji VAT.
    >
    > Ale nie mam zamiaru dokładac sobie roboty w wyniku nieuzasadnionej

    Widzisz .. to zalezy cojest,a co ne jest dokladaniem roboty..
    dla mnie byloby dokladaniem sobie roboty poprawienie niedoliczanie...

    Naprawde..

    Inaprawde jestem za tym, zeby ustawodawca pozostawilnam to do wyboru..
    Ale czy zostawi, czy nie wymysli kiedys kary za nie wpisanie
    PRAWDZIWYCH danych ktore nie maja wplywu na zobowiazania ?

    Pozdrawiam pojednawczo

    Boguslaw