    From: Marcin <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Księgowość on-line połączona z kontem bankowym.
    Date: Thu, 23 Oct 2014 16:19:45 +0200

    W dniu 2014-10-22 13:23, n...@g...com pisze:
    > Witam,
    >
    > Zainteresowałem się tematem księgowości on-line.
    > (od dłuższego czasu korzystam z lokalnego biura rachunkowego - przysłowiowa pani
    Krysia).

    > Jakie opcje są dostępne na rynku do wyboru ?
    >
    > a) superksiegowa.pl -> bank handlowy
    > b) ifirma ? (choc nie wiem czy oni są jakoś połączeni...)
    > c) ... ?
    >
    > Chodzi mi o taką funkcjonalność, aby np automatycznie w programie księgowym
    zmieniał się status faktur na opłacone, w momencie wpłynięcia środków na rachunek,
    żeby ZUS, PIT, VAT "sam sie płacił" i inne takie udogodnienia, o których moja pani
    Krysia nie ma pojęcia, bo wciąż pracuje na jakiś programie który pamięta jeszcze
    DOS'a ;)

    > Ktoś ma jakieś doświadczenie w tym zakresie ?
    > A może ta superksiegowa to też lipa i żadnej integracji z rachunkiem bankowym nie
    ma... albo niby jakaś jest, ale nie płyną z tego żadnego korzyści ?

    > Bartek.
    > (działalność jednoosobowa, KPiR, VAT)

    Takie coś, że faktura oznacza się z automatu jako zapłacona to raczej
    tylko w większych systemach sprzężonych ze sklepami internetowymi gdzie
    zrobione jest połączenie z pośrednikami płatności internetowych (typu
    payu.pl itp.). I wtedy klient w celu opłaty konkretnej faktury jest
    kierowany do takiego serwisu i jak zrobi przelew to do systemu wraca
    info, że ta konkretna faktura jest zapłacona.
    Inaczej to musiałbyś liczyć na to, że klient robiąc Ci przelew nie
    walnie się w tytule przelewu (bo realnie tylko po tym możesz
    identyfikować powiązanie przelewu z fakturą)
    Zatem przypuszczam, że pozostaje Ci robić import przelewów do programów
    księgowych. Znam taki program Smart System (http://www.smart-system.pl)
    , który pozwala na import przelewów z plików csv. I wtedy jak możesz ze
    swojego banku wyeksportować dane w takiej formie to ten program pozwala
    Ci zaimportować przelewy i automatycznie powiązać je z fakturami
    (warunek do automatycznego wiązania: w tytule przelewu dokładny nr
    faktury i kwota przelewu musi być zgodna z kwotą faktury).
    Są też inne udogodnienia dla DG typu automatyczne tworzenie KPiR,
    księgowanie ZUS czy przesyłanie VAT-7 przez internet.

    Marcin