  • 1. Data: 2014-10-22 13:23:51
    Temat: Księgowość on-line połączona z kontem bankowym.
    Od: n...@g...com

    Witam,

    Zainteresowałem się tematem księgowości on-line.
    (od dłuższego czasu korzystam z lokalnego biura rachunkowego - przysłowiowa pani
    Krysia).

    Jakie opcje są dostępne na rynku do wyboru ?

    a) superksiegowa.pl -> bank handlowy
    b) ifirma ? (choc nie wiem czy oni są jakoś połączeni...)
    c) ... ?

    Chodzi mi o taką funkcjonalność, aby np automatycznie w programie księgowym zmieniał
    się status faktur na opłacone, w momencie wpłynięcia środków na rachunek, żeby ZUS,
    PIT, VAT "sam sie płacił" i inne takie udogodnienia, o których moja pani Krysia nie
    ma pojęcia, bo wciąż pracuje na jakiś programie który pamięta jeszcze DOS'a ;)

    Ktoś ma jakieś doświadczenie w tym zakresie ?
    A może ta superksiegowa to też lipa i żadnej integracji z rachunkiem bankowym nie
    ma... albo niby jakaś jest, ale nie płyną z tego żadnego korzyści ?

    Bartek.
    (działalność jednoosobowa, KPiR, VAT)

  • 2. Data: 2014-10-22 15:38:52
    Od: Bartek <n...@g...com>

    OK - napisałem do tej superksięgowej.

    Oto odpowiedź:

    "Nasz dział rozwoju aplikacji ciągle pracuje nad integracją z różnymi systemami
    bankowymi. m.in. nad importem przelewów bankowych wprowadzonych do systemu.
    Oczywiście dużym wyzwaniem jest wysoki poziom zabezpieczeń stosowany przez banki"

    Czyli żadnej integracji pewnie nie ma... lipa :(
    Nie ma nic takiego gotowego na rynku ?

    Bartek.

  • 3. Data: 2014-10-23 16:10:31
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-22 15:38, Bartek pisze:
> [...]
    Oczywiście dużym wyzwaniem jest wysoki poziom zabezpieczeń stosowany przez banki"

    > Czyli żadnej integracji pewnie nie ma... lipa :(

    arkusz excel'a ;)
    z jego plusów wymieniłbym fakt, że jak masz doła to dopisujesz gdzieś
    jedno zero więcej i według twojego podsumowania zarobiłeś dużo kasy :)
    p.s. właśnie tak prowadzę swoje rozrachunki - wpisuję stan kont,
    wystawione faktury, koszty, z małą dokładnością wylicza mi to podatki do
    zapłaty (mi to nie przeszkadza, wolę wiedzieć że podatku do zapłaty
    będzie więcej i być mile zaskoczony :), jak zaktualizuję stan konta a
    zapomnę usunąć daną fakturę z listy niezapłaconych to przez chwilę
    chodzę szczęśliwy że mam tyle pieniędzy :)
    co lepsze - mnie do pracy motywuje ujemny bilans, więc jak wychodzę na
    plusie to na ukrytym arkuszu dopisuję sobie oszczędności i mój bilans
    jest zawsze na minusie - dużo łatwiej mi dążyć do tego żeby wyjść 'na
    plus' niż zmotywować się do pracy jak na koncie dużo pieniędzy - takie
    przyzwyczajenie z rozkręcania biznesu :)

    Łukasz

  • 4. Data: 2014-10-23 16:19:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-10-22, n...@g...com <n...@g...com>
    wrote:

    [...]

> [...]
    PIT, VAT
    > "sam sie płacił" i inne takie udogodnienia,

    No to takich udogodnień akurat nie znajdziesz nigdzie i możesz spokojnie przestać
    szukać.
    Od biedy automatyzację oznaczania płatności mozesz zrobić na rachunkach do rozliczeń
    masowych,
    ale biorąc pod uwagę sposób zadania pytania, to nic takiego nie masz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2014-10-23 16:19:45
    Od: Marcin <m...@t...pl>

    W dniu 2014-10-22 13:23, n...@g...com pisze:
> [...]
    ma... albo niby jakaś jest, ale nie płyną z tego żadnego korzyści ?

    Takie coś, że faktura oznacza się z automatu jako zapłacona to raczej
    tylko w większych systemach sprzężonych ze sklepami internetowymi gdzie
    zrobione jest połączenie z pośrednikami płatności internetowych (typu
    payu.pl itp.). I wtedy klient w celu opłaty konkretnej faktury jest
    kierowany do takiego serwisu i jak zrobi przelew to do systemu wraca
    info, że ta konkretna faktura jest zapłacona.
    Inaczej to musiałbyś liczyć na to, że klient robiąc Ci przelew nie
    walnie się w tytule przelewu (bo realnie tylko po tym możesz
    identyfikować powiązanie przelewu z fakturą)
    Zatem przypuszczam, że pozostaje Ci robić import przelewów do programów
    księgowych. Znam taki program Smart System (http://www.smart-system.pl)
    , który pozwala na import przelewów z plików csv. I wtedy jak możesz ze
    swojego banku wyeksportować dane w takiej formie to ten program pozwala
    Ci zaimportować przelewy i automatycznie powiązać je z fakturami
    (warunek do automatycznego wiązania: w tytule przelewu dokładny nr
    faktury i kwota przelewu musi być zgodna z kwotą faktury).
    Są też inne udogodnienia dla DG typu automatyczne tworzenie KPiR,
    księgowanie ZUS czy przesyłanie VAT-7 przez internet.

    Marcin

  • 6. Data: 2014-10-23 17:04:40
    Od: Bartek <a...@g...com>

    OK - dzięki.
    Tak, nie mam rachunków do rozliczeń masowych, jako że klientów mam raptem kilkunastu
    :)

    OK - to w takim razie trochę lipa.
    Może jakiś bank zrobiłby w rachunku opcję księgowości on-line - wówczas nie musiałoby
    być żadnego "łączenia" z systemami księgowymi, żadnych eksportów wyciągów itd.

    Ale dzięki - przynajmniej wiem, że nie mam co juz dzwonić do żadnych tax-care czy
    innych takich.

    Jakby ktoś jednak coś takiego znał, albo jakiś bank by coś takiego uruchomił, dajcie
    znać ;)

    Bartek.

  • 7. Data: 2014-10-27 20:07:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    ma... albo niby jakaś jest, ale nie płyną z tego żadnego korzyści ?

    Oprócz tego, co Ci pisał Marcin (Smart System), jest jeszcze kilka
    innych systemów, mających nie tylko import/eksport przelewów, ale też
    integrację on-line z bankami.

    Szukaj np. biura księgowego pracującego na programie Optima firmy
    Comarch, dawniej CDN-Optima.
    Także Enova firmy Soneta.

    W razie potrzeby pytaj dalej - postaram się pomóc.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam