  • 11. Data: 2003-02-10 13:50:23
    Temat: Re: Kto moze podpisac fakture?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Bo widzi Pan wystawienie faktury to "kupa roboty".
    > w porownaniu z odbiorem zwlaszcza.
    >
    > FV wystawia Zarejestrowany Podatnik VAT,
    > to dokument, w momencie wystawienia kturego po stronie
    > wystawiajacego powstaje obowiazek podatkowy VAT.
    > To na wystawiajacym ciazy odpowiedzialnosc za bledy
    > przy wystawianiu..

    Powtórzę zatem pytanie:
    A to coś zmienia?
    Jeśli on mi zaufa i mnie uprawni?

    Pzdr
    CEZ

  • 12. Data: 2003-02-10 16:11:03
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Dyskusja zeszła na bardzo oboczne tory,
    a ja sie tylko chcialem dowiedziec, czy moge zone
    wyslac po benzyne na fakture.

    Z tego co zrozumialem, to moge, o ile uczynie ją
    osobą upoważnioną do odbioru faktur wystawionych
    na moją firmę.

    Pytania:

    1. czy można upoważnić żonę - czyli osobę z rodziny,
    nie współpracującą, ani nie zatrudnioną w mojej firmie.

    2. jak takie upoważnienie (pisemne zapewne) musi
    wyglądać?

    Dzięki,

    Latet

  • 13. Data: 2003-02-10 16:42:50
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie współpracującą, ani nie zatrudnioną w mojej firmie.
    >
    > 2. jak takie upoważnienie (pisemne zapewne) musi

    Wydaje mi się, że nie ma znaczenia czy ta osoba pracuje czy nie pracuje w
    Twojej firmie. A podanie? Po prostu. Upoważniam Pnią XX do podpisywania i
    odbioru FV firmy X pieczątka, data i podpis.

  • 14. Data: 2003-02-10 16:49:06
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > a ja sie tylko chcialem dowiedziec, czy moge zone
    > wyslac po benzyne na fakture.

    Żonę to najlepiej wysłać na wczasy,po piwo itd:-))

    > Z tego co zrozumialem, to moge, o ile uczynie ją
    > osobą upoważnioną do odbioru faktur wystawionych
    > na moją firmę.

    oczywiście

    > Pytania:
    >
    > 1. czy można upoważnić żonę - czyli osobę z rodziny,
    > nie współpracującą, ani nie zatrudnioną w mojej firmie.

    Można

    > 2. jak takie upoważnienie (pisemne zapewne) musi
    > wyglądać?

    Np takie "Kochanie (żabciu,koteczku) od tej chwili czuj się upoważniona, i w
    miarę potrzeb zobowiązana do podpisywania faktur wystawionych na moją
    "firmę"."
    W przypadku nie dopełnienia ciążącego na Tobie od tego momentu obowiązku
    (zaszczytu) zostaną wobec Ciebie wyciągnięta surowe konsekwencje włącznie z
    rozwodem.To ostatnie zdanie już nie jest konieczne,ale dobrze działa
    psychologicznie (choć nie zawsze i trzeba stosować je na własne ryzyko):-)))

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 15. Data: 2003-02-10 17:59:23
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 10 Feb 2003 17:11:03 +0100, w
    <1...@h...spray.net.pl>, "Latet"
    <N...@p...onet.pl> napisał(-a):
    > Pytania:
    >
    > 1. czy można upoważnić żonę - czyli osobę z rodziny,
    > nie współpracującą, ani nie zatrudnioną w mojej firmie.

    Oczywiście. Każdego.

    > 2. jak takie upoważnienie (pisemne zapewne) musi
    > wyglądać?

    A po co pisemne?? Stajesz przed nią, każesz ponieść prawą rekę i
    każesz powtórzyć "od dzisiaj będę odbierać faktury w imieniu mojego
    męża, przysięgam żadnej nie zgubić". I tak 10 razy i będzie OK :D.

  • 16. Data: 2003-02-12 00:56:47
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    W artykule news:e1qf4v00u05kqe0ndi1rlkqotjmflfdcfk@4ax.com,
    niejaki(a): Radosław Popławski z adresu <r...@a...net.pl> napisał(a):
    > każesz powtórzyć "od dzisiaj będę odbierać faktury w imieniu mojego
    > męża, przysięgam żadnej nie zgubić". I tak 10 razy i będzie OK :D.

    myślisz , że 10 wystarczy ? :)

    Pozdrawiam Michał

  • 17. Data: 2003-02-12 21:23:04
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > "Sark" <w...@p...onet.pl> wrote in message

    > Prosze zwrocic uwage, ze chodzi o osobe UPRAWNIONA
    > do ODBIORU (nie do wystawienia) FV.

    I o to dokładnie mi chodzi, o sutuację w której np. mówię doslownie koledze (nie jest
    u mnie zatrudniony, prowadzi wlasną DG) "Ja
    teraz nie mam czasu więc sam zrób ksero z tych dokumentów a fakturę weź na moja
    firmę, upoważniam cię do podpisania faktury. Jutro
    będę u ciebie to odbiorę"
    W takich sytuacjach powstawał problem czy lepiej zamarkować czy też istnieja jakaś
    specjalna forma upoważnienia (czy upoważniony
    odbieracz musi być np. pracownikiem moim pracownikiem czy nie itp...)

    Sark

  • 18. Data: 2003-02-12 21:37:26
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozwodem.To ostatnie zdanie już nie jest konieczne,ale dobrze działa
    > psychologicznie (choć nie zawsze i trzeba stosować je na własne ryzyko):-)))

    Oczywiście masz na myśli formę ustną tzn. tak jak Cef nie ma przeciwskazań (chyba że
    wystawca się uprze na pisemną) ... ale jest
    pewne niebezpieczeństwo

    Sark

  • 19. Data: 2003-02-12 21:41:33
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał M." <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > W artykule news:e1qf4v00u05kqe0ndi1rlkqotjmflfdcfk@4ax.com,
    >
    > myślisz , że 10 wystarczy ? :)

    A za nastym razem, jak juz będzie miał dość mężusia to na odchodnym zabierając
    manatki i samochód zatankuje kilkakrotnie na jego
    konto, odbierając oczywiście fakturę - płatne przelewem :-))

    Sark