  • 1. Data: 2003-02-09 11:40:45
    Temat: Kto moze podpisac fakture?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Pytanie dotyczy 1-os DG, KPiR, VAT, samochod
    osobowy w EŚT, wiec całość benzyny idzie w koszty.

    Kończy się benzyna, trzeba jechać zatankować.
    Załóżmy, że sam pojechać nie mogę, więc wysyłam żonę.
    Czy żona może odebrać i podpisać fakturę na benzynę
    wystawioną na moją firmę?

    Dzięki!

    Latet

  • 2. Data: 2003-02-09 11:49:00
    Temat: Re: Kto moze podpisac fakture?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > Załóżmy, że sam pojechać nie mogę, więc wysyłam żonę.
    > Czy żona może odebrać i podpisać fakturę na benzynę

    Jak mnie upoważnisz (może być ustnie)
    to mogę Ci zatankować,
    odebrać i podpisać.
    Już wiadomo?

    Pzdr
    CEZ

  • 3. Data: 2003-02-09 11:50:34
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    cef wrote:

> [...]
    [..]
    > Jak mnie upoważnisz (może być ustnie)
    > to mogę Ci zatankować,
    > odebrać i podpisać.
    > Już wiadomo?

    Mozna rowniez podpisywac DRUKOWANYMI literami Twoim imieniem i nazwiskiem. I
    problem z banki... :oP

    --
    Pozdrawia m.

  • 4. Data: 2003-02-09 16:37:28
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "misman" <m...@r...NIESPAM.pl> napisał w wiadomości

    > [..]
    > >

    > Mozna rowniez podpisywac DRUKOWANYMI literami Twoim imieniem i nazwiskiem.
    > problem z banki... :oP

    Na grupie psp tez jeden tak myslal :-)
    Teraz czeka na sprawe w sadzie.

    Karol

  • 5. Data: 2003-02-09 17:46:26
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Sun, 09 Feb 2003 12:50:34 +0100, w
    <b25fdp$18gb$2@news2.ipartners.pl>, misman
    <m...@r...NIESPAM.pl> napisał(-a):

    > Mozna rowniez podpisywac DRUKOWANYMI literami Twoim imieniem i nazwiskiem. I
    > problem z banki... :oP

    Wtedy jest to fałszerstwo... albo to nie jest podpis.

  • 6. Data: 2003-02-09 20:08:02
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od misman -----###
    > Mozna rowniez podpisywac DRUKOWANYMI literami Twoim imieniem i nazwiskiem. I
    > problem z banki... :oP

    i dostać wyrok za fałszerstwo...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 7. Data: 2003-02-10 11:25:51
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > Jak mnie upoważnisz (może być ustnie)
    > to mogę Ci zatankować,
    > odebrać i podpisać.
    > Już wiadomo?

    Podstawy prawnej szukać w ustawie o VAT czy OP ?

    Sark

  • 8. Data: 2003-02-10 11:29:11
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Sark" <w...@p...onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Podstawy prawnej szukać w ustawie o VAT czy OP ?

    Prosze zwrocic uwage, ze chodzi o osobe UPRAWNIONA
    do ODBIORU (nie do wystawienia) FV.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-02-10 13:13:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Prosze zwrocic uwage, ze chodzi o osobe UPRAWNIONA
    > do ODBIORU (nie do wystawienia) FV.
    >
    > Boguslaw

    A to coś zmienia?
    Jak dobrze pamiętam par 35 rozporządzenia,
    to faktura ma zawierać czytelne podpisy osób
    uprawnionych do wystawienia i otrzymania
    faktury lub podpisy oraz imiona i nazwiska tych osób.
    Niestety, jak ktoś słusznie zauważył w innym wątku na psp,
    ustawodawca zapomniał zdefiniować "osobę uprawnioną".

    Niby dlaczego jeśli Latet (to chyba ona zaczął ten wątek)
    by mnie upoważnił/uprawnił nie mógłbym nie tylko odebrać ale
    i wystawić dla jego firmy faktury?
    (tylko proszę nie wyjeżdżać z jakimiś nieopodatkowanymi
    świadczeniami itp. :-))

    Pzdr
    CEZ

  • 10. Data: 2003-02-10 13:21:34
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > i wystawić dla jego firmy faktury?
    > (tylko proszę nie wyjeżdżać z jakimiś nieopodatkowanymi

    Bo widzi Pan wystawienie faktury to "kupa roboty".
    w porownaniu z odbiorem zwlaszcza.

    FV wystawia Zarejestrowany Podatnik VAT,
    to dokument, w momencie wystawienia kturego po stronie
    wystawiajacego powstaje obowiazek podatkowy VAT.
    To na wystawiajacym ciazy odpowiedzialnosc za bledy
    przy wystawianiu..

    Boguslaw

    Boguslaw