  • 1. Data: 2003-02-09 10:18:18
    Temat: Zdrowotne od umowy zlecenia
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

    W literaturze fachowej przeczytałam, że jeśli wynagrodzenie pracownika
    zatrudnionego na umowę zlecenia (jeśli nie przewyższa ono kwoty 143 zł)
    składkę zdrowotną liczy się od wynagrodzenia brutto. W ustawie o ubezp.
    zdrowotnym znalazłam takie przepisy:
    Art. 8. Obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego podlegają:

    1) osoby objęte ubezpieczeniem społecznym lub ubezpieczeniem społecznym
    rolników, z zastrzeżeniem art. 2, które są:

    e) osobami wykonującymi pracę na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia
    lub osobami z nimi współpracującymi,

    i dalej:

    Art. 21. 1. Do ustalenia podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie zdrowotne
    osób, o których mowa w art. 8 pkt 1 lit. a), c)-h), stosuje się przepisy
    określające podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe
    tych osób, z zastrzeżeniem ust. 2b, 2c i 3a.

    gdzie:

    2c. Podstawę wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne pomniejsza się o
    kwoty składek na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i chorobowe finansowanych
    przez ubezpieczonych nie będących płatnikami składek, potrąconych przez
    płatników ze środków ubezpieczonego, zgodnie z przepisami o systemie
    ubezpieczeń społecznych.

    Jak dla mnie to (choć może źle to zrozumiałam) podstawę do obliczenia
    składki zdrowotnej to kwota pomniejszona o ubezp. społeczne.

    Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tych sprawach?

    Agata

  • 2. Data: 2003-02-09 20:02:30
    Temat: Re: Zdrowotne od umowy zlecenia
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Kartka -----###
> [...]
    > zatrudnionego na umowę zlecenia (jeśli nie przewyższa ono kwoty 143 zł)
    > składkę zdrowotną liczy się od wynagrodzenia brutto. W ustawie o ubezp.

    co to za literatura? i chyba chodzi o 146 zł - patrz strony w mojej
    stopce... przy takich kwotach liczy się podatek ryczałtowy bez kosztów...

    > Jak dla mnie to (choć może źle to zrozumiałam) podstawę do obliczenia
    > składki zdrowotnej to kwota pomniejszona o ubezp. społeczne.

    dokładnie o składki płacone przez Zleceniobiorcę...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...