  • 1. Data: 2004-04-25 16:43:19
    Temat: Który urząd?
    Od: ildefons <tego_nie ma_ildefons@poczta.onet.pl>

    Witam.

    W tym roku przeniosłem się do nowego urzędu skarbowego w miejscu gdzie
    pracuję i jestem czasowo zameldowany. Złożyłem NIP-3 uaktualniający i
    PIT-37. Zaszła potrzeba założenia działalności gospodarczej. W urzędzie
    miejskim powiedziano mi, że działalność rejestrować muszę w urzędzie w
    miejscu stałego zameldowania. Tak zrobiłem. Działalność zgłaszam i o nip
    występuję na terenie miejsca wykonywania dzałalności. Ale dodatkowo muszę
    złożyć jakiś papier-deklarację sposobu opodatkowania w moim urzędzie
    skarbowym. I teraz jest pytanie. W którym? W miejscu zameldowania stałego
    czy czasowego?

    ====
    pzdr.
    ildefons

  • 2. Data: 2004-04-26 09:49:52
    Temat: Re: Który urząd?
    Od: "A." <a...@o...pl>

    ildefons wrote:

> [...]
    > papier-deklarację sposobu opodatkowania w moim urzędzie skarbowym.
    > I teraz jest pytanie. W którym? W miejscu zameldowania stałego czy

    "Twoj" US to zawsze ten w miejscu _zamieszkania_ (meldunek nie ma tu
    nic do rzeczy).

    Pozdrawiam.
    --
    A.

  • 3. Data: 2004-04-26 10:55:04
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "A." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    e.net...

    > "Twoj" US to zawsze ten w miejscu _zamieszkania_ (meldunek nie ma tu
    > nic do rzeczy).

    Nie ten w miejscu zamieszkania, tylko ten który podatnik sobie laskawie
    wybierze skladajac druk aktualizacyjny NIP3. to moze byc miejsce
    zamieszkania, to moze byc miejsce zameldowania.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5

  • 4. Data: 2004-04-26 18:52:01
    Od: "GazGaz" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "A." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    e.net...

    Do rejestracji działalności gospodarczej osoby fizycznej i zarejestrowaniu
    tego faktu w US ,wymagane są następujące dokumenty : wpis do ewidencji
    działalności gospodarczej(wydaje Urząd Miasta lub Gminy),Nr REGON wydaje
    Główny Urząd Statystyczny,oraz NIP-1( nie NIP-3!!!), ewentualnie jesli osoba
    ma być watowcem VAT-R ( rejestracja do vat wiąże się z przykrą koniecznością
    uiszczenia opłaty na rzecz U.Miasta lub Gminy w wysokości 152 PLN),
    dodatkowo niektóre US wymagają złożenia oświadczenia o formie
    opodatkowania( zasady ogólne,ryczałt).Co do wątpliwości miejsce
    zamieszkania/zameldowania ; Urząd Skarbowy interesuje tylko miejsce
    ZAMIESZKANIA (zgodnie z art.25k.c. i art.28 k.c. miejsce zamieszkania nie
    musi być rownoznaczne z miejscem zameldowania).Niestety Urzędy Gminy/Miasta
    często wymagają przynajmniej czasowego zameldowania w adresie podanym na
    wpisie.Reasumując: jeżeli masz we wpisie adres zamieszkania np.Szczecin to
    nie przyjmą ci zgłoszenia działalności w US np.Koziegłowy. No chyba Że
    będziesz vatowcem z jednym miejscem prowadzenia działalności ale to już inna
    historia.
    Powodzenia w walce z urzędami.