  • 1. Data: 2004-04-25 13:52:21
    Temat: wynajem samochodu osobowego
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    Witam
    Zaczęłam się właśnie stresować i mieć wątpliwości, czy można odliczyć na
    podst. dotychczasowej ustawy VAT podatek VAT z faktury za wynajem samochodu
    osobowego?? Bo odliczyłam kilka m-cy temu i teraz kurcze się zastanawiam.
    Przepisy zastrzegają, że nabycie samochodu lub części do złożenia samochodu
    nie daje prawa do odliczenia VAT. A w przypadku wynajmu?

    pozdro
    Magda

  • 2. Data: 2004-04-26 07:40:20
    Temat: Re: wynajem samochodu osobowego
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Magdalena napisał:

> [...]
    > Przepisy zastrzegają, że nabycie samochodu lub części do złożenia samochodu
    > nie daje prawa do odliczenia VAT. A w przypadku wynajmu?

    A w przypadku wynajmu poszukaj troche dalej. Tuz obok leasingu.
    Tez nie można VAT odliczyć.

    I oczywiście pamiętasz, że koszy użytkowania wynajętego samochodu
    osobowego nalezy rozliczac przez EPP? Chyba że ów wynajęty smaochód z
    jakiegos powodu wpisałas do ET ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-04-26 14:27:15
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > I oczywiście pamiętasz, że koszy użytkowania wynajętego samochodu
    > osobowego nalezy rozliczac przez EPP? Chyba że ów wynajęty smaochód z

    kurcze, będzie korekta...
    A mogą przyjść na kontrolę VAT, gdy nie zakończyła się jeszcze kontrola
    poprzednia?? (nie wydano decyzji, kary itd.)

    Magda

  • 4. Data: 2004-04-26 18:28:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Apr 2004, Magdalena wrote:
    [...]
    >+ kurcze, będzie korekta...
    >+ A mogą przyjść na kontrolę VAT, gdy nie zakończyła się jeszcze kontrola
    >+ poprzednia?? (nie wydano decyzji, kary itd.)

    Zdaje się że ustawa zabraniająca prowadzenia kilku kontroli naraz
    jest jeszcze "w opracowaniu" - w GP widziałem iż podobnoż związkowcy
    się burzą, że z powodu np. kontroli US nie będzie można napuścić PIPu
    w tym samym czasie :)
    Poza tym... pewnie będzie zabronione tylko "prowadzenie czynności
    u przedsiębiorcy" a nie "w ogóle" (moja luźna dywagacja !).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)