    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kupno laptopa na firme, ale bez FV
    Date: Mon, 2 May 2005 10:03:21 +0200

    On Sun, 24 Apr 2005, Maciej Bebenek wrote:

    > + Ale... W ewidencji wyposażenia wpisujemy kwotę zakupu, prawda? PCC oddzielnie
    > + do kpir.

    +++
    2. Ewidencjš wyposażenia obejmuje się wyposażenie, którego wartoœć
    poczštkowa, w rozumieniu odrębnych przepisów, przekracza 1.500 zł.
    ---

    Zastanów się moment: czy jakby ST był potraktowany jako ST a nie
    wyposażenie - to w myśl "odrębnych przepisów" owo PCC poszłoby
    osobno w KUP czy do amortyzacji (jako WP) ?
    IMO - oczywiście w WP.

    > + > Ja skorzystam i zadam inne pytanie: czy ktoś ma jasność jaki jest aktualny
    > + > stan obowiązku prowadzenia ewidencji PCC przez "zobowiązanych"
    > + > podatników ?
    > +
    > + A obywatel G.S. ma obowiązek prowadzenia ewidencji? Chyba też nie ;-)

    ...obywatel G.S. ostatnio nic obciążonego PCC do DG nie nabywał
    a ewidencja dotyczyła *tylko* podatników którzy są płatnikami
    PCC - wg ustawy płatnikiem jest nabywca "towaru":
    ++ ustawa o PCC ++
    2. Płatnikami podatku są:
    2) nabywcy rzeczy - od umów sprzedaży, jeżeli nabywca kupuje te rzeczy
    do przerobu lub sprzedaży.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ----

    ++ nie pamiętam skąd :> ++
    Zobowiązani do prowadzenia rejestru są nabywcy rzeczy przeznaczonych
    do przerobu lub sprzedaży, jeżeli osoba, od której kupują, nie jest
    podatnikiem VAT.
    ----

    Podatnik G.S. w swojej karierze nie dość że nabywał "rzeczowy
    składnik" w ilości sztuk jedna i w kwocie mniejszej niż próg
    podatku - to jeszcze nie był to towar ani materiał :) więc
    NIE łapał się na powyższy opis... ale ciekaw jest "na wypadek
    gdyby" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)