  • 1. Data: 2005-04-22 12:27:56
    Temat: Kupno laptopa na firme, ale bez FV
    Od: "karlos" <k...@t...pl>

    Witam

    Przeszukalem archiwum i odnalazlem podobny przypadek do mojego, ale
    chcialbym dokladniej dowiedziec sie jednej rzeczy.
    Kupuje uzywanego laptopa za kwote powiedzmy 1500zl, sporzadzana jest umowa
    kupna - sprzedazy, nastepnie wypelniany jest druk PCC i calosc skladana jest
    w US. Place od kwoty na umowie 2% podatku.
    I teraz moje pytanie brzmi:
    Kwota 1500zl czy 1500zl + 2% podatku staje sie kosztem poniesionym w mojej
    firmie?

    Dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-04-22 13:54:40
    Temat: Re: Kupno laptopa na firme, ale bez FV
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "karlos" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > I teraz moje pytanie brzmi:
    > Kwota 1500zl czy 1500zl + 2% podatku staje sie kosztem poniesionym w

    1500+2%

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2005-04-23 09:19:11
    Od: "vis" <v...@i...pl>

    > Kwota 1500zl czy 1500zl + 2% podatku staje sie kosztem poniesionym w mojej

    To tak jakbys sie pytal czy kosztem jest pracownik tylko z pensja netto czy
    brutto. To pierwsze byloby calkiem nie logiczne.

  • 4. Data: 2005-04-23 22:11:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Apr 2005, karlos wrote:

    >+ w US. Place od kwoty na umowie 2% podatku.
    >+ I teraz moje pytanie brzmi:
    >+ Kwota 1500zl czy 1500zl + 2% podatku staje sie kosztem poniesionym w mojej
    >+ firmie?

    ...to już wiesz - że tylko podatek dochodowy, VAT i od spadków i darowizn
    nie są kosztem.
    Ja skorzystam i zadam inne pytanie: czy ktoś ma jasność jaki jest
    aktualny stan obowiązku prowadzenia ewidencji PCC przez "zobowiązanych"
    podatników ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-04-24 10:04:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...to już wiesz - że tylko podatek dochodowy, VAT i od spadków i darowizn
    > nie są kosztem.

    Ale... W ewidencji wyposażenia wpisujemy kwotę zakupu, prawda? PCC
    oddzielnie do kpir.

    > Ja skorzystam i zadam inne pytanie: czy ktoś ma jasność jaki jest
    > aktualny stan obowiązku prowadzenia ewidencji PCC przez "zobowiązanych"
    > podatników ?

    A obywatel G.S. ma obowiązek prowadzenia ewidencji? Chyba też nie ;-)

    M.

  • 6. Data: 2005-05-02 08:03:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Apr 2005, Maciej Bebenek wrote:

    > + Ale... W ewidencji wyposażenia wpisujemy kwotę zakupu, prawda? PCC oddzielnie
    > + do kpir.

    +++
    2. Ewidencjš wyposażenia obejmuje się wyposażenie, którego wartoœć
    poczštkowa, w rozumieniu odrębnych przepisów, przekracza 1.500 zł.
    ---

    Zastanów się moment: czy jakby ST był potraktowany jako ST a nie
    wyposażenie - to w myśl "odrębnych przepisów" owo PCC poszłoby
    osobno w KUP czy do amortyzacji (jako WP) ?
    IMO - oczywiście w WP.

> [...]
    > + > podatników ?
    > +
    > + A obywatel G.S. ma obowiązek prowadzenia ewidencji? Chyba też nie ;-)

    ...obywatel G.S. ostatnio nic obciążonego PCC do DG nie nabywał
    a ewidencja dotyczyła *tylko* podatników którzy są płatnikami
    PCC - wg ustawy płatnikiem jest nabywca "towaru":
    ++ ustawa o PCC ++
    2. Płatnikami podatku są:
    2) nabywcy rzeczy - od umów sprzedaży, jeżeli nabywca kupuje te rzeczy
    do przerobu lub sprzedaży.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ----

    ++ nie pamiętam skąd :> ++
    Zobowiązani do prowadzenia rejestru są nabywcy rzeczy przeznaczonych
    do przerobu lub sprzedaży, jeżeli osoba, od której kupują, nie jest
    podatnikiem VAT.
    ----

    Podatnik G.S. w swojej karierze nie dość że nabywał "rzeczowy
    składnik" w ilości sztuk jedna i w kwocie mniejszej niż próg
    podatku - to jeszcze nie był to towar ani materiał :) więc
    NIE łapał się na powyższy opis... ale ciekaw jest "na wypadek
    gdyby" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)