  • Data: 2008-09-25 11:39:00
    Temat: Re: Leasing?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Sep 2008, gonia wrote:

    > ma znaczenie, co już sam chyba zauważyłeś jednak wyżej

    Nie no, Cavallino przyłożył mi dokładnością do numerka to zajarzyłem
    że niedokładne czytanie było złym pomysłem :( (zacytowałem a nie
    zwróciłem uwagi że właśnie tam jest 60%).
    Ma znaczenie, przyznaję, bo nie dotyczy "100%" (przepis).

    > Litości!! fakt, zapomniałam, że w dzisiejszych, dobrych czasach można kupić 2
    > letniego mercedesa za 2 i pół tysiąca
    > ale pomijając inne możliwości - założyłam , że auto warte jest ponad 3,5
    > wybacz o panie i przestań się czepiać drobiazgów

    Wybaczam, nie czepiam się.
    Tudzież i takoż wnoszę o wybaczenie, że o drobiazgach piszę, ale
    czasem tak mnie nachodzi :)
    Używanie w celu DG nie jest tożsame z wpisaniem do EST, to że nie
    ujęcie w EST zakupu takiego samochodu jest mniej prawdopodobne niż
    zwolnienie jeszcze w tym kwartale sprzedaży ST z kasy fiskalnej
    nie oznacza, że jest niemożliwe :)
    Podatnik może kupić samochód "w celu DG", nie ująć w EST lecz
    używać - "nieujawniony ST" w nomenklaturze podatku dochodowego.
    Z p. widzenia przepisu (skoro dotyczy "używanego przez podatnika"
    a nie ma zapisu "ujętego w ewidencji") podatnik mógł nie wpisać
    go nigdzie (ani do EST, ani do EW, co pewnie sugerujesz), ale
    pod przepis podpada :)

    > a wydawało mi się, że to ja pominęłam c.d. dyskusji nad tym;>
    > ale niech ci będzie

    Wzajem :D, nie chciałem żeby nie było niegrzecznie że pomijam ;)

    pzdr, Gotfryd