  • 11. Data: 2004-07-01 09:27:57
    Temat: Re: Leasing czy kredyt z "rata balonowa"?
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SelfMadeMan" <2...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cc0gu6$av$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > O tym wiem. Z tym ze wowczas przy odsprzedazy musisz zwrocic 22% VAT...
    Strasznie duzo kombinacji.

    Czy masz cos wspolnego z przyszlym kierowca tego auta?;-)
    I czy juz przewidujesz, ze za kilka lat bedziesz je chcial wycofac z
    dzialalnosci?

    LG

  • 12. Data: 2004-07-01 15:55:03
    Od: "Piotr R." <p...@g...pl>

    Użytkownik "SelfMadeMan" <2...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > O tym wiem. Z tym ze wowczas przy odsprzedazy musisz zwrocic 22% VAT...

    A tę ciekawostkę skąd wziąłeś? Dostawa używanych samochodów, od których
    odliczało się podatek według art. 86 ust. 3 ustawy o VAT jest zwolniona z
    podatku - par. 8 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia w sprawie wykonania niektórych
    przepisów ustawy o VAT.

  • 13. Data: 2004-07-01 20:49:46
    Od: "lopez" <z...@w...pl>

    leasing jest dla debili
    zdecydowanie kredyt!!!
    pozdr

  • 14. Data: 2004-07-02 06:24:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik SelfMadeMan napisał:
    > Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > O tym wiem. Z tym ze wowczas przy odsprzedazy musisz zwrocic 22% VAT...

    To tez wam powidział "doradca"?
    A rozporządzenie do ustawy o VAT z 27 kwietnia czytał? To "duże"? ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2004-07-02 07:11:32
    Od: "SelfMadeMan" <2...@g...pl>

    Użytkownik "lopez" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > leasing jest dla debili
    > zdecydowanie kredyt!!!

    Czy moglbys czyms uzasadnic te gleboka i wiele wnoszaca mysl?

    SMM

  • 16. Data: 2004-07-02 07:12:21
    Od: "SelfMadeMan" <2...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr R." <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odliczało się podatek według art. 86 ust. 3 ustawy o VAT jest zwolniona z
    > podatku - par. 8 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia w sprawie wykonania

    Wiem o tym, lecz na ten temat USy sa podzielone.

    SMM

  • 17. Data: 2004-07-02 07:34:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik SelfMadeMan napisał:
    > Użytkownik "Piotr R." <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > niektórych

    > Wiem o tym, lecz na ten temat USy sa podzielone.

    Nie bardzo rozumiem gdzie te zdania maja byc podzielone?
    Przepis jest jasny a więc wygląda na to że zdania US wahaja się pomiedzy
    "przepis nalezy stosowac" i "przepis jest nieważny, olewajmy też inne
    przepisy wydane przez MF na odstawie delegacji ustawowej".

    Masz te podzielone zdania na pismie? Czy to tylko zasłyszane wypowiedzi
    anonimowych urzędników którzy sami nie do końca znają najnowsze
    regulacje prawne?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 18. Data: 2004-07-02 12:48:04
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Czy moglbys czyms uzasadnic te gleboka i wiele wnoszaca mysl?

    A wez sprawe kredyt-banku i pewnego funduszu .... ci ktorzy tyle
    lat placili za samochody i niektorzy naprawde wydali na to mase
    pieniedzy z dnia na dzien dowiedzieli sie, ze maja samochody oddac, albo
    kupic je za rynkowa cene. A to wszystko przez bankructwo funduszu.

  • 19. Data: 2004-07-02 15:49:28
    Od: "lopez" <z...@w...pl>

    1. firma leasingowa jest posrednikiem , bierze kredyt w banku , dolicza
    swoja marze (ok.20%-60%), kalkuluje raty i leasinguje,
    2. Leasing jest zawsze drozszy od kredytu, co jest konsekwencja punktu 1.
    3. jest drozszy wiec masz wyzsz koszty, a lepiej te koszty wyprodukowac
    wypalcajac sobi np. wyzsza pensja
    4. leasing psuje Ci bilans - nie masz Srodkow Trwalych i amortyzacji -
    zmniejsza zdolnosc kredytowa.
    5. przy kredycie jest to twoja wlasnosc, mozesz se z tym robic co ci sie
    rzewnie spodoba.
    6. no i ryzyko bankructwa firmy leasingowej, tracisz przedmiot leasingu, a
    musze Ci powiedziec , ze te firmy leasingowe to po prostu w wiekszosci
    przypadkow gowniane firmy....
    pozdr

  • 20. Data: 2004-07-03 14:10:10
    Od: "Pracownik" <p...@y...co.uk>

    > 1. firma leasingowa jest posrednikiem , bierze kredyt w banku , dolicza
    > swoja marze (ok.20%-60%), kalkuluje raty i leasinguje,

    W tym wypadku leasingodawca bylby bank nalezacy do firmy motoryzacyjnej
    (duzej, z Japonii :-)

    > 2. Leasing jest zawsze drozszy od kredytu, co jest konsekwencja punktu 1

    Czynsz leasingowy wchodzi w 100% w kup, w kredycie tylko odsetki

    .> 3. jest drozszy wiec masz wyzsz koszty, a lepiej te koszty wyprodukowac
    > wypalcajac sobi np. wyzsza pensja

    ??? na pensje wspolwlascicieli firmy na KPiR sklada sie zysk, ktorego raczej
    nie wrzuca sie w koszty...

    > 4. leasing psuje Ci bilans - nie masz Srodkow Trwalych i amortyzacji -
    > zmniejsza zdolnosc kredytowa.

    Na tym sie nie znam. Zapytam ksiegowa.

    > 5. przy kredycie jest to twoja wlasnosc, mozesz se z tym robic co ci sie
    > rzewnie spodoba.

    Przy kredycie z rata balonowa, o ktorym tu mowa, masz np:
    - ograniczenie rocznego przebiegu
    - zakaz oznakowywania samochodu

    > 6. no i ryzyko bankructwa firmy leasingowej, tracisz przedmiot leasingu, a
    > musze Ci powiedziec , ze te firmy leasingowe to po prostu w wiekszosci
    > przypadkow gowniane firmy....

    Patrz pkt 1. W rachube wchodzi albo ta firma, albo EFL.

    SMM