  • 1. Data: 2014-12-28 16:41:31
    Temat: Likwidacja działalności i wyposażenie
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Zamierzam zlikwidować DG. Na wyposażeniu pozostało mi wyposażenie m.in.
    telefon komórkowy, który chciałbym sobie zatrzymać. Jak to zrobić?
    Sprzedać samemu sobie? Nie mam kasy fiskalnej. Napisać protokół
    przekazania na użytek prywatny i zapłacić VAT?
    Jak to zrobić lege artis?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-12-28 18:05:55
    Temat: Re: Likwidacja działalności i wyposażenie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-28 o 16:41, Jacek pisze:
> [...]
    > Sprzedać samemu sobie? Nie mam kasy fiskalnej. Napisać protokół
    > przekazania na użytek prywatny i zapłacić VAT?

    Uznać że się zepsuł i już nie jest na wyposażeniu od miesiąca lub dwóch.
    Wyrejestrowywać nie trzeba, chyba nie kupujesz telefonu za parę tysięcy zł?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-12-29 00:21:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Sunday, December 28, 2014, 4:41:31 PM, you wrote:

> [...]
    > Sprzedać samemu sobie? Nie mam kasy fiskalnej. Napisać protokół
    > przekazania na użytek prywatny i zapłacić VAT?

    Jak długi używałeś tego telefonu?

    > Jak to zrobić lege artis?

    Wyposażenie zazwyczaj umarza się w momencie zakupu w całości. Po
    prostu zużył się i tyle.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2014-12-29 09:15:44
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Jak długi używałeś tego telefonu?
    Niecałe 1,5 roku.
    Jacek

  • 5. Data: 2014-12-29 09:43:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-12-28 18:05, Liwiusz wrote:
    > Uznać że się zepsuł i już nie jest na wyposażeniu od miesiąca lub dwóch.
    > Wyrejestrowywać nie trzeba, chyba nie kupujesz telefonu za parę tysięcy zł?

    Ale kartę przekazania odpadu warto byłoby mieć na wypadek kontroli. Albo
    zepsutą sztukę.

    Piotrek

  • 6. Data: 2014-12-29 11:11:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Monday, December 29, 2014, 9:15:44 AM, you wrote:

    > Niecałe 1,5 roku.

    I wystarczy. BTW: umowa się już skończyła?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2014-12-29 18:30:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > Sprzedać samemu sobie? Nie mam kasy fiskalnej. Napisać protokół
    > przekazania na użytek prywatny i zapłacić VAT?
    Skłaniam się ku opcji "przekazanie na użytek osobisty". Nigdy tego nie
    ćwiczyłem, więc poradźcie, czy dobrze myślę:
    - skreślam telefon z ewidencji
    - piszę protokół przekazania na cele osobiste
    - podatek pdof nie wystąpi
    - VAT tak, jak od sprzedaży
    co do VAT, to po prostu doliczyć to przekazanie do innej sprzedaży, czy
    wykazać odrębnie?

    Jacek

  • 8. Data: 2014-12-29 18:38:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-29 o 18:30, Jacek pisze:
    > - skreślam telefon z ewidencji

    Z jakiej ewidencji?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2014-12-29 19:22:09
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-12-29 o 18:38, Liwiusz pisze:

    > Z jakiej ewidencji?

    Z ewidencji ŚT, bo tam go wpisałem, mimo, że poniżej 3500 zł ale "od
    zawsze" tak wpisywałem komórki.
    Jacek

  • 10. Data: 2015-01-09 01:26:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Dec 2014, Jacek wrote:

    > Z ewidencji ŚT, bo tam go wpisałem, mimo, że poniżej 3500 zł ale "od zawsze"
    > tak wpisywałem komórki.

    Powiedz, jak statystyczny czytelnik grupy miałby na to wpasc, biorąc pod
    uwagę, że w pierwotnej treści było jedynie *WYPOSAŻENIE* (w temacie), co
    wyklucza się z "podatkowym ST"?

    pzdr, Gotfryd