  • 1. Data: 2005-02-17 18:36:26
    Temat: Lokal dla spolki zoo
    Od: "Umiar" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    sytuacja jest taka: kolega ma dom jednorodzinny, chce by siedziba mojej
    spolki byla w jednym z pomieszczen jego duzego domu. Jak to najlepiej
    rozwiazac? Wynajem, użyczenie?
    Dodam ze kolega nie chce ode mnie kasy za ten lokal, ale musimy to jakos
    formalnie zalatwic.
    Co bedzie najkorzystniejsze?
    Dzieki za pomoc,

    Umiar

  • 2. Data: 2005-02-17 22:10:29
    Temat: Re: Lokal dla spolki zoo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Feb 2005, Umiar wrote:

    >+ [...] kolega [...] Wynajem, użyczenie?

    Rzuć okiem do archiwum: "nieodpłatne świadczenie lokalowe"
    podpada pod "obustronny" podatek. A przynajmniej spora
    część opinii jest taka (przeciwne też są).
    Ty miałbyś dochód ("nieodpłatne korzystanie"), on miałby
    dochód ("wirtualny przychód wg wartości rynkowej")...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-02-18 06:40:25
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    > Ty miałbyś dochód ("nieodpłatne korzystanie"), on miałby
    > dochód ("wirtualny przychód wg wartości rynkowej")...

    lub:

    podpisz umowę najmu nawet na 500 zł.
    wynajmujący wybiera ryczałt z najmu: 8,5% - wpłaca do 20. podatek, jeden pit
    roczny pit28 - roboty niewiele...
    najemca opłatę w koszty - 19%
    :-)

    prosto, łatwo i korzystnie podatkowo.

    oczywiście można się pokusić o 3500 miesiecznie - wynajmujący vatowcem się
    nie stanie (pomijam *poboczne* wątki...), a różnica na podatkach będzie
    jeszcze większa.
    :-)

    500 zł *na schonisko* za poradę.
    ;-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 4. Data: 2005-02-18 06:43:11
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > nie stanie (pomijam *poboczne* wątki...), a różnica na podatkach będzie

    ... trochę się zagalopowałem: KOREKTA: "można się pokusić o ok 1300
    miesięcznie" (bo pow. 4000Eur ryczałt 20%), ale i tak różnica się uzbiera...
    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński