  • 1. Data: 2005-02-17 17:02:21
    Temat: dofinansowanie zakupu windy - PDOP - czy przychodem?
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Witam i się pytam:
    :-)

    firma (PDOP) dostała dofinansowanie z Funduszu z Anglii na zakup windy dla
    inwalidów do ich sklepu.

    Czy uzyskane w taki sposób środki pieniężne korzystają ze zwolnienia w
    oparciu o art. 17 ust 1 pkt 21 PDOP?
    "Wolne od podatku są:
    [...] dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia [...]
    otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków związanych z
    otrzymaniem, ZAKUPEM albo wytworzeniem we własnym zakresie ŚRODKÓW TRWAŁYCH
    lub wnip, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych..."

    Cała historia jest taka:
    firma napisała do Funduszu z Anglii o pokrycie kosztów zakupu i instalacji
    windy dla inwalidów do przychodni lekarskiej.
    Fundusz po jakimś czasie odpowiedział, że się na to zgadza i prosi o
    przesłanie faktury proforma od firmy instalującej windę.
    Fundusz i firma windowa podpisały umowę, fundusz zapłacił bezpośrednio na
    konto firmy windowej w imieniu naszej firmy a firma windowa wystawiła
    fakturę na naszą firmę.
    Koszt windy nie jest mały - ok. 25.000 zł, dofinansowanie to 15.000 zł.
    Co najdziwiniejsze, pomiędzy naszą firmą a funduszem nie została podpisana
    żadna umowa, ani darowizny ani dofinansowania.

    Potraktowałem to jako przychód rachunkowy, czy w oparciu o ww. artykuł PDOP
    można to potraktować jako przychód niepodatkowy?

    Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi,
    Serdecznie pozdrawiam

    Łukasz Kaliński

  • 2. Data: 2005-02-17 17:28:47
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Mialem podobna sytacje z dofinasowaniem z UP.
    Jesli chodzi o wylaczenie z przychodu to o ile sie nie myle w UPDOP masz
    scisle okreslone fundusze z ktorych dotacje sa zwolnione.
    Tak tez powiedziala mi kobieta w US. Ale cos mi sie tez wydaje ze
    np.dofinansowanie z UP do zatrudnienia pracownikow ( UP zwraca 50% ZUS-u )
    jest zaliczane do przychodow podatkowych. No i jeszcze sprawa amortyzacji,
    roznica bilansowa i podatkowa.
    pozdr.
    KJ

  • 3. Data: 2005-02-18 06:27:35
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:cv2k9k$ku5$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > jest zaliczane do przychodow podatkowych. No i jeszcze sprawa amortyzacji,

    Co do ściśle określonych funduszy - to nie ma tego w PDOP (przynajmniej w
    moim konkretnym przypadku - art 21) - zacytowałem cały art, nie wycinając
    istotnych informacji.

    Po nocnych przemyśleniach coraz bardziej skłaniam się ku:
    - przychód niepodatkowy (art. 17.1.21)
    - ale i amortyzacja niepodatkowa (art 16.1.63)

    Jeżeli się mylę, proszę mnie wyprowadzić z błędu...
    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński