  • 21. Data: 2011-01-12 15:28:43
    Temat: Re: Mała Księgowość - pytania
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-12 15:39, r...@k...pl pisze:
    > A przy okazji: program ma jakieś znane upierdliwości?
    Upierdliwy interfejs użytkownika - w moim pojęciu raczej nędzny, ale
    może się nie znam :-)

    Maciek

  • 22. Data: 2011-01-13 13:29:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 12 Jan 2011 14:58:53 +0100, w <igkc2t$rii$1@news.onet.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Tudzież mogę Ci przesłać wersję 17 (14mb zip), która się zaktualizuje do
    > najnowszej 17.01.

    Wielkie dzięki. Program działa (nieintuicyjny jest IMHO okrutnie).

  • 23. Data: 2011-01-13 13:30:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 12 Jan 2011 16:28:43 +0100, w
    <4d2dc8b0$0$2497$65785112@news.neostrada.pl>, Maciek <m...@n...pl>
    napisał(-a):

    > Upierdliwy interfejs użytkownika - w moim pojęciu raczej nędzny, ale
    > może się nie znam :-)

    Rzeczywiście, nie jest przyjazny... ledwo co doszedłem, że faktura to "wydanie
    towaru".

  • 24. Data: 2011-01-13 13:34:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.01.2011 14:30, r...@k...pl pisze:
    > Wed, 12 Jan 2011 16:28:43 +0100, w
    > <4d2dc8b0$0$2497$65785112@news.neostrada.pl>, Maciek <m...@n...pl>

    > Rzeczywiście, nie jest przyjazny... ledwo co doszedłem, że faktura to "wydanie
    > towaru".

    E tam... Masz albo fakturę ,,z powietrza'' albo ,,wydanie towaru z
    magazynu'' i wtedy do niego generujesz fakturę. Całkiem rozsądne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 25. Data: 2011-01-13 13:35:21
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.01.2011 14:29, r...@k...pl pisze:

    > Wielkie dzięki. Program działa (nieintuicyjny jest IMHO okrutnie).

    Akurat widziałem gorsze, pod względem intuicyjności to mi pasi.
    Jak masz jakieś pytania, to używam go od roku, więc możesz mnie znaleźć
    na GG.

  • 26. Data: 2011-01-13 14:18:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 13 Jan 2011 14:35:21 +0100, w <igmv2p$q7v$2@news.onet.pl>, Przemysław Adam
    Śmiejek <n...@s...pl> napisał(-a):

    > Akurat widziałem gorsze, pod względem intuicyjności to mi pasi.
    > Jak masz jakieś pytania, to używam go od roku, więc możesz mnie znaleźć
    > na GG.

    Na razie daję radę, mam tylko jedno pytanie -- wprowadzone dokumenty testowe
    można usuwać, czy program jest typu "wprowadzasz i kaplica, jest na amen"?

  • 27. Data: 2011-01-14 11:40:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.01.2011 15:18, r...@k...pl pisze:
    > Na razie daję radę, mam tylko jedno pytanie -- wprowadzone dokumenty testowe
    > można usuwać, czy program jest typu "wprowadzasz i kaplica, jest na amen"?

    Program jest prosty jak premier pewnego kraju cudów. Można sobie
    skopiować katalog z programem na bok i tam testować. Usuwać się da,
    aczkolwiek nie wiem czy wszystko, bo jakoś namiętnie nie usuwam. Na
    pewno nie ma problemu z usuwaniem zaksięgowanych rzeczy. Tylko samo
    usunięcie z okienka zaksięgowanych nie zmienia statusu dokumentu, więc
    trzeba mu zmienić jeszcze tryb na oknie dokumentów. I odwrotnie, przed
    edycją dokumentu trzeba mu zmienić status księgowania, co nie usuwa go z
    listy zaksięgowanych (i w sumie dobrze, bo nie zawsze zmieniam kwoty,
    czasami nazwy).

  • 28. Data: 2011-01-27 19:37:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Śmiejek <n...@s...pl> napisał(-a):

    > Akurat widziałem gorsze, pod względem intuicyjności to mi pasi.
    > Jak masz jakieś pytania, to używam go od roku, więc możesz mnie znaleźć
    > na GG.

    Zapytam tutaj, bo odpowiedź może być trudna :).

    Czy "Inwentaryzacja" w tym programie to Remanent?
    Mnie uczono, że wpis w KPiR ma być pod nazwą remanent.
    Ten program wpisuje jako "Inwentaryzacja początkowa" z wartością w rubryce
    "16/Uwagi".
    Niestety bez numeru, na dodatek widać to na wydruku dopiero. Nie ogarniam :)

  • 29. Data: 2011-01-28 19:51:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2011, r...@k...pl wrote:

> [...]
    > Mnie uczono, że wpis w KPiR ma być pod nazwą remanent.
    > Ten program wpisuje jako "Inwentaryzacja początkowa" z wartością w rubryce

    A rozporządzenie o prowadzeniu KPiR przeczytałeś?
    *CAŁE*?
    (objaśniam: ono zawiera jeszcze załącznik, "objaśnienie" :))
    Tak, wartość remanentowa ma być wpisana. "Gdzieś" (nie powiedziano
    w której kolumnie). Wynika to z faktu, że owa wartość *nie jest*
    doliczana do podsumowania *żadnej* kolumny - dopiero *wyniki* podsumowań
    koryguje się o różnicę remanentową!

    > Niestety bez numeru, na dodatek widać to na wydruku dopiero. Nie ogarniam :)

    W myśl zasady "gdzieś" :) IMVHO również "bez numeru" spełnia formalne
    wymogi rozporządzenia o KPiR. Mylę się?

    A co do "tylko na wydruku" - widać autor założył korzystanie
    z czegoś między par.31.2 a par.31.3 :)
    Nie ma bowiem zakazu, aby KPiR została "założona wydrukiem",
    i mimo że elektroniczna postać KPiR nie spełnia wymogów rozporządzenia
    (eśli tak twierdzisz), wydruk IMO wymóg "wypełnienia przez
    podatnika" spełni.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2011-01-28 20:27:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.01.2011 20:37, r...@k...pl pisze:

    Szczegóły prawne to nie do mnie :D Nie znam się :D Gotfryd już wyjaśniał.
    Ale odnośnie tego zdania:

    > Niestety bez numeru, na dodatek widać to na wydruku dopiero. Nie
    ogarniam :)

    Ja widzę inwentaryzację w programie... Nie jako pozycja na spisie, ale
    właśnie nad....